וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

19 הרוגים בפיצוץ בבניין מגורים באוקראינה

25.12.2008 / 10:17

בעקבות הפיצוץ קרס הבניין ועשרות בני אדם עדיין לכודים מתחת להריסות. ההערכה היא שהגורם לפיצוץ הוא דליפת גז

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

19 בני אדם לפחות ובינהם גם ילד אחד נהרגו הלילה (חמישי) ועשרות נוספים נפצעו בפיצוץ שאירע בבניין מגורים בעיר יבפטוריה באוקראינה. 24 בני אדם עדיין נעדרים. כוחות ההצלה הצליחו להוציא מהבניין בחיים 20 בני אדם. כ-40 דירות נהרסו בפיצוץ, אמר דובר משרד הפנים. סיבת הפיצוץ עדיין לא ברורה, אך ההערכה היא שדליפת גז גרמה לו. "אפשרי מאד שמכלי חמצן או אצטילן אוחסנו בבניין והם גרמו לפיצוץ", אמר הדובר.

וולודומיר שנדרה, השר לשירותי חירום, אמר כי, "כמה מהדירות היו ריקות ונעולות בעת הפיצוץ. נבדוק היכן נמצאים האנשים המתגוררים בהן. כל מי שיצטרך, יקבל מקום מגורים בחינם". שנדרה הוסיף כי בין ההריסות עלולים להיות לכודים עד 80 בני אדם.

לדברי גורמים רשמיים, בעקבות הפיצוץ, נפלו חתיכות בטון וחסמו את הכניסות לבניין. כוחות ההצלה נאלצו להשתמש בעגורנים על מנת לפנות את ההריסות. פיצוצים כתוצאה מדליפות גז בבניינים ישנים הם תופעה נפוצה במדינות ברית המועצות לשעבר, במיוחד בעונת החורף כשהדיירים מחממים את הדירות.

בפיצוץ אחר שאירע באוקראינה באוקטובר 2007, נהרגו 15 בני אדם בבניין בעיר דניפרופטרובסק. יבפטוריה היא עיירת נופש לחופי הים השחור הממוקמת בחצי האי קרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully