וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בנאום חג המולד: "תקווה חדשה לשלום"

טלי גולדשטין

25.12.2008 / 9:47

הנשיא הנבחר של ארה"ב הקליט את נאומו לאומה לכבוד חג המולד לפני שיצא לחופשה בהוואי. "זכרו את החיילים שמעבר לים"

(צילום רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הנשיא הנבחר של ארצות הברית, ברק אובמה, נשא הלילה (חמישי) – ערב חג המולד - מסר מפוכח לתושבי המדינה. בנאומו, הזכיר הנשיא את החיילים המסכנים את חייהם למען הגנת ארה"ב וקרא לאמריקאים לשאוב השראה מההיסטוריה על מנת להתגבר על המשבר הכלכלי.

בנאום החג, שהועבר ברדיו ונמצא גם באינטרנט, נזכר אובמה בחצייתו ההיסטורית של הגנרל ג'ורג' וושינגטון את נהר הדלוואר ב-25 בדצמבר, 1776, רגע לפני ניצחון כוחותיו על הבריטים – מהלך ש"העניק תקווה מחודשת לצבא האמריקאי ולמדינה ששאפה לעצמאות".

"עידן ועידנים חלפו מאז חג המולד האמריקאי הראשון", אמר אובמה. "חצינו נהרות רבים כעם. אך הלקחים שלמדנו הם אותם לקחים שאנו חוגגים כל חג מולד – אותם לקחים המנחים אותנו מדי יום ביומו: שהתקווה תמשיך, שהולדת שלום חדש תהיה אפשרית", דברי אובמה.

"העם האמריקאי יתאחד"

בתקופה בה שיעור האבטלה בארה"ב עומד על שיא של 26 שנים, אובמה פנה לוושינגטון שתספק תקווה לשוק העבודה. "אם העם האמריקאי יתאחד ויטה כתפיים, אני יודע שנוכל להשיב את אותם מובטלים לשוק העבודה ולנווט את המדינה שלנו לדרך חדשה", אמר אובמה בנאום הנשיאותי השבועי שלו. "רק כך נוכל להתמודד בזמנים של משבר ונתעורר לשחר של יום חדש".

אובמה הקליט את הנאום בשיקגו לפני שעזב עם משפחתו לחופשת חג המולד בת 13 ימים בהוואי. הנשיא פתח את הנאום לאומה בבקשה מהעם האמריקאי לכבד את "ההקרבה יוצאת הדופן ונטולת האנוכיות" של החיילים המשרתים מעבר לים.

"בעונת החגים הנוכחית, משפחות החיילים חוגגות בידיעה שיקיריהם אינם איתם ולעיתים נמצאים בסכנה", אמר אובמה. "בערים ברחבי אמריקה, יש כסא ריק בשולחן החג; בבסיסים מרוחקים ובספינות שבלב ים, חיילנו יכולים רק לתהות איך נראים ילדיהם כשהם פותחים את המתנות הרחק בבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully