וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת יקל על בעלי תחנות הרדיו האזורי: יאפשר בעלות צולבת

26.7.2000 / 15:32

בן אליעזר: מדובר בתחילת רפורמה שתביא לשידור מקצועי ואיכותי יותר. בהתאחדות הרדיו האזורי מרוצים

הממשלה אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק מטעם משרד התקשורת שתאפשר שורה של הקלות משמעותיות בתנאי פעילותן של תחנות הרדיו האזוריות בישראל. הצעת החוק תביא לצמצום ההגבלות על בעלויות צולבות. על פי ההצעה יוכל בעל תחנה אחת לשדר בתחנות רדיו אזוריות אחרות כמו גם להחזיק במספר זיכיונות לשידור אזורי.

"זו תחילתה של הרפורמה", אומרים במשרד התקשורת, "הרפורמה היא רחבה וגדולה ויש בעיה גדולה של הקצאת תדרים שעדין לא נמצא לה פתרון. אך שורת ההקלות היא משמעותית לתחנות האזוריות שנאלצות להתמודד עם אילוצים משפטים, תוכניים והנדסיים".

שר התקשורת בן-אליעזר אמר כי בכוונתו לפעול ליישום הרפורמה כדי להביא לשידור מקצועי איכותי שיגיע לקהלי יעד מגוונים, תוך שיפור מרחב הפעולה התחרותי של התחנות, שמהוות קשר ישיר בין הקהילה לרשות המוניציפלית. במשרד אומרים כי התוכנית העתידית היא לעבור מרגולציה לדה-רגולציה כדי לאפשר פתיחות לבעלי התחנות עצמם.

בהתאחדות הרדיו האזורי הובעה שביעות רצון רבה מהחלטתו של בן-אליעזר, "מבחינתנו", אומר עו"ד צח גרנית מנכ"ל ההתאחדות, "הרפורמה עומדת על ארבעה עקרונות: הארכת תקופת הזיכיונות של הרדיו, הקלה משמעותית בנטל התשלומים שמונחים על התחנות כגון דמי תדר, תמלוגים ודמי זיכיון, הסרת הגבלות על מיזוגים ושיתוף פעולה בין תחנות הרדיו השונות שקיימות היום והרחבת אזורי הזיכיון, שיכולה לאפשר לדוגמה איחוד שלוש התחנות בצפון הארץ לאזור שידור אחד ללא בעיה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully