וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל בביה"ח: חולים קיבלו תוצאות שגויות

נעמה טלמור

24.12.2008 / 21:10

תקלה במערכת הממוחשבת ב-5 בתי חולים גרמה לבלבול בתוצאות בדיקות ב-40 מקרים. "בדקנו את כל החולים לוודא שלא נגרם נזק"

חולים בחמישה בתי חולים מרכזיים בארץ קיבלו תוצאות מעבדה שגויות עקב תקלה במערכת הממוחשבת. התקלה נחשפה לראשונה במרכז הרפואי "אסף הרופא", ולאחר הדיווח הראשוני למשרד הבריאות התברר כי התקלה התרחשה גם בבתי החולים וולפסון, נהריה, איכילוב והלל יפה. עד כה התגלו כ-40 מקרים.

"אחד הרופאים במיון אצלנו שם לב שבדיקות שהוזמנו לתיק של חולה מסוים לא מתאימות לאותו חולה. המקרה עורר את חשדו כי נפלה טעות. אותו רופא החליט לחקור את הסיפור ובכך הונע תהליך בדיקה של נושא ההזנה של כל בדיקות המעבדה", כך אמר הערב (רביעי) סגן מנהל המרכז הרפואי "אסף הרופא" ד"ר עידו כץ לוואלה! חדשות.

בבדיקה התגלה כי מקור התקלה הינו במעבר של תשובות המעבדה ממערכת המידע הממוחשבת של המעבדות למערכת המידע הניהולית של בית החולים (הנמ"ר). החל משעות אחר הצהרים, צוות של חברת HP, האחראית לפיתוח התוכנה, עוקב בזמן אמיתי אחר תנועות בדיקות המעבדה במחשבים מתוך מטרה לזהות תקלה כזו אם וכאשר תקרה באופן מיידי.

ד"ר כץ הוסיף כי: "לאחר הבדיקה גילינו שאצלנו בבית החולים היו שבעה מקרים בחודשים האחרונים שהוזנו תשובות לא מדויקות. ברגע שגילינו את זה מינינו רופא לבדוק את תיקם הרפואי של כל החולים ולוודא שלא נגרם להם כל נזק. שניים מהחולים עדיין מאושפזים ללא קשר למקרה והחלטנו לחזור על הבדיקות שלהם, ולמזלנו חמשת האחרים לא קיבלו תרופות או המשך טיפול בעקבות אותן בדיקות מעבדה".

ד"ר כץ ציין כי "במהלך החודשים האחרונים התבצעו מאות אלפי בדיקות ועל אף שמדובר במספר מקרים מועט התייחסנו במלוא הרצינות לכל מקרה". בבית החולים חזרו בינתיים לשיטה הישנה שבה בדיקות מעבדה מגיעות למחלקות השונות, לדוגמא בפקסים. עוד ציינו בבית החולים כי המקרה דווח למשרד הבריאות בכדי שיוודא שלא נגרם כל נזק לחולים בבתי חולים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully