וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "המשוואה בעזה עומדת להשתנות"

24.12.2008 / 20:35

יו"ר קדימה ניצלה כינוס של קדימה כדי להזהיר את חמאס: "צריך לומר עד כאן, עכשיו צריך לפעול". מופז: "לשקם את כושר ההרתעה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: נעמה דרור)

"המשוואה בעזה צריכה להשתנות והיא עומדת להשתנות", כך אמרה הערב (רביעי) יו"ר קדימה ושרת החוץ ציפי לבני בכנס של קדימה בבנייני האומה בירושלים. לדבריה, "אני מציעה לחמאס לא להשלות את עצמנו: הרצון שלנו בשקט לא מחליש את היכולת שלנו לפעול כשצריך, ועכשיו צריך". לבני הוסיפה כי "כשמנהיגי העולם יתקשרו אלי וישאלו אותי על שלומם של ילדי עזה, אספר להם על מצב הילדים בשדרות". עוד אמרה לבני כי "עכשיו צריך לומר עד כאן. אנו אלו שנקבע את ההחלטות על עתיד מדינת ישראל ושלום תושביה ולא ניתן לחמאס לקבוע זאת עבורנו".

גם שר התחבורה שאול מופז נשא דברים בכנס והתייחס להסלמה בעוטף עזה. "מדינת ישראל חייבת לשקם את כושר ההרתעה שלה", אמר מופז. לדבריו, "אף מדינה בעולם לא היתה מסוגלת לקבל מציאות בה ילדיה ואנשיה תחת איום טרור". מופז הוסיף כי "שלטון חמאס בעזה צריך לעבור מהעולם והערב ייצא מכאן מסר של מחויבות ללא תנאי לתושבי מערב הנגב".

ח"כ שי חרמש, שמתגורר בכפר עזה, נשא דברים דרך הטלפון בעודו מצוי במקלט. חרמש פנה לשרי קדימה ואמר: "בידיכם היכולת לתת את המענה המיוחל, אנא החליטו מה לעשות, איך לעשות ומתי לעשות". גם ראש עיריית שדרות דוד בוסקילה נשא דברים דרך הטלפון משדרות ואמר : "אני מקווה שלבני תדע להחזיר את כוח ההרתעה והשקט, שהתושבים כה מייחלים לו".

קודם לתחילת הכנס, החליטו בקדימה להפוך את הכינוס לעצרת הזדהות עם תושבי עוטף עזה ולא לשאת נאומים פוליטים. בהתאם לכך, לא הושמעו במהלך הכנס שירי תעמולה של קדימה והדוברים נמנעו מלתקוף מפלגות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully