וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגשים לפסיכומטרי בנגב? צפו להקלות

נעמה טלמור

24.12.2008 / 18:30

נבחני הפסיכומטרי ביישובי מערב הנגב יוכלו להיבחן בבחינה ממוחשבת ובתנאים מקלים, שלושה ימים לאחר מועדה המקורי

"המרכז הארצי לבחינות ולהערכה יקיים בחינה מיוחדת בתנאים מותאמים לתושבי עוטף עזה", כך הודיע היום לשרת החינוך, יולי תמיר, ד"ר יואב כהן, מנהל המרכז הארצי לבחינות והערכה האחראי על הבחינות הפסיכומטריות, "הבחינה המיוחדת היא בחינה ממוחשבת המעניקה מסגרת זמן רחבה ונינוחה. היא תתקיים מספר ימים לאחר מועד הבחינה הרגיל".

עוד ציין ד"ר כהן כי מי שיבחר בכל זאת להיבחן במועד יוכל לעשות כן, ומי שמעוניין לדחות את מועד הבחינה ולעשותה באופן ממוחשב יוכל לפנות בכתב למרכז הארצי לבחינות והערכה עד שלושה ממועד הבחינה שתיערך ביום א' הקרוב ה-28 בדצמבר. במרכז הארצי החליטו אף ללכת לקראת אלו שיחליטו בכל זאת להבחן ולאפשר לאלו שייבחנו לוותר על תוצאותיה ולעשותה במועד מאוחר יותר.

עלייה של 20% בדיווחים על חרדה

בתוך כך, מספר הפניות למוקדים של ארגון ער"ן (עזרה ראשונית נפשית) עלה ב-20% בעקבות הפסקת הרגיעה וחידוש ירי הקסאמים לעבר יישובי עוטף עזה. הארגון הודיע כי הוא מתגבר את הקווים הטלפונים והשירות האינטרנטי לטובת תושבי הדרום. השירות יינתן במספר רב של ערוצים, ובהם שיחות טלפון והודעות דואר אלקטרוני בשפות: עברית, רוסית, וערבית.

"הפסקת הרגיעה חייבה אותנו להיערך לתגבור הקווים מחשש לגל פניות של תושבים החרדים לגורלם" אמרה אורלי אריאל מנכ"לית ער"ן. לדבריה, "הפניות שמגיעות אלינו נובעות מחרדה, וחוסר ודאות בהם שרוי הציבור, לאחר תקופה ארוכה של שקט יחסי". עוד הוסיפה אריאל כי "פונים רבים מדווחים על מצב של חרדה קשה אצלם ובפרט בקרב ילדיהם. לאור הפניות המגיעות אלינו מתושבי הדרום ובני משפחותיהם המודאגים"

מוקד ער"ן פעיל 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע במספר 1201

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully