וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשנות: הקסאמים הם קריאה נואשת לרגיעה

ניר יהב

24.12.2008 / 18:32

גשם הטילים שנורה היום מעזה הוא קריאה של חמאס לישראל לשוב ולחדש את הרגיעה. כדאי לו: מעמדו התחזק בתקופתה

בימים הראשונים שלאחר פקיעת הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס, סבר הארגון הפלסטיני כי יהיה ניתן לחדש את ההסכם במהירות. בשל כך, הוא דאג "להזכיר" לתושבי הנגב המערבי כמה שונה מצב הלוחמה ממצב הרגיעה וכמה טוב היה כאן עד לפני שהרגיעה קרסה. על כן הוא התיר לארגונים כמו הג'יהאד האיסלמי לשגר רקטות, והוא עצמו ירה פצצות מרגמה. הכול על מנת לכפות על ישראל סיבוב נוסף של רגיעה.

להפתעתו של חמאס, המסר לא חלחל דיו בישראל. תקופת הבחירות יצרה מצב מוזר, שבו מובעות שתי עמדות הפוכות כלפי הארכת הרגיעה. מצד אחד שאיפה לחידוש הרגיעה (ברק), ומצד שני קריאה "להפיל את שלטון חמאס" (לבני). ובתווך - ראש הממשלה אולמרט שמאיים לערוך מבצע צבאי נרחב בעזה.

חמאס שמע את הקולות הסותרים והחליט לזרז את תהליך קבלת ההחלטות בירושלים. גשם הרקטות שירד היום על יישובי מערב הנגב נורה ברובו המוחלט על ידי פעילי הזרוע הצבאית של חמאס. בניגוד לימים האחרונים, חמאס קורא להפגיז את ישראל בקריאה כמעט נואשת לישראל לחדש את הרגיעה.

בחירות גם ברשות

נזכיר שנית: יותר מכל רוצה חמאס בחידוש הרגיעה. הירי המסיבי היום נועד כדי "לשכנע" את ישראל ואת תושבי הנגב המופגזים כי כדאי להם לחדש את הסכם הרגיעה. בחצי שנה האחרונה הצליח חמאס במעט לחזק את מעמדו בציבור הפלסטיני. כמו בישראל, גם ברשות עומדים לפני בחירות לנשיאות ולפרלמנט, וחמאס קיבל החלטה אסטרטגית שעדיפה לו הרגיעה מאשר הלחימה בתקופה זו.

ומה אם ישראל תחליט להיכנס לרצועה? חמאס יודע היטב שהסיכוי לכך נמוך, בעיקר בתקופה הנוכחית. חמאס מכיר את הפוליטיקאים הישראלים שאינם ששים לצאת לפעולה צבאית נרחבת לאחר מלחמת לבנון השנייה, בעיקר בתקופת בחירות. על כן, עד חודש פברואר נותר להם זמן לירות על הנגב. אולי הפעם, המסר שלהם יחלחל מהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully