וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש עיכב הגשת רשימת הירוקים לכנסת

אייל דץ

24.12.2008 / 17:55

ביהמ"ש הכריע כי המפלגה לא תוכל להגיש את רשימתה לכנסת עד שתתקבל הכרעה בעניין חוקיות המשך כהונתו של ויסנר כיו"ר

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע היום (רביעי) כי מפלגת "הירוקים" לא תוכל להגיש את רשימתה לכנסת בטרם יקבע בית הדין של המפלגה אם יו"ר התנועה פאר ויסנר רשאי לעמוד בראש התנועה. את העתירה הגישו הדס שכנאי ושמואל גלבהרט, חברי מפלגת "הירוקים".

עתירתם של השניים מתבססת על סעיף בתקנון המפלגה הקובע כי יו"ר המפלגה יוכל לכהן שתי קדנציות ברציפות בלבד (שמונה שנים). בעתירה שהגישה טוענת שכנאי כי ויסנר מכהן 11 שנה, ובכך הפר את תקנון המפלגה, שקובע כי "תקופת כהונתו של היו"ר היא ארבע שנים וכהונתו מוגבלת לשתי קדנציות רצופות או לשלוש שאינן רצופות".

השופט יהודה זפט, הורה בפסיקתו לבית הדין של מפלגת הירוקים לדון מיידית בעתירה, מנע את הגשת רשימת הירוקים לועדת הבחירות המרכזית ואף התיר לשכנאי לפנות שוב לביהמ"ש במידה שעתירתה לא תתקבל בבית הדין של התנועה. השופט דחה את הבקשה לפסול את ויסנר מלעמוד בראש התנועה וקבע כאמור כי בית הדין של התנועה הוא זה שיפסוק.

מזכ"ל המפלגה, הדס שכנאי, אמרה היום כי: "בית המשפט המחוזי קיבל את ההחלטה הנכונה. אני מקווה שבית הדין של התנועה יפסוק באותה הרוח. כשיסתיים הפרק המשפטי, ברצוני להוביל לאיחוד כל הכוחות הסביבתיים בריצה משותפת לכנסת ה-18. במקביל, אבטל את האיחוד שעורר תרעומת גדולה בקרב חברי מפלגת הירוקים עם פליטי שינוי בראשות אברהם פורז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully