וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מתכוננת למלחמה גרעינית?

טלי גולדשטין

24.12.2008 / 17:24

הצבא הרוסי יזמין במהלך שלוש השנים הקרובות 70 טילים גרעיניים כחלק מתוכנית נרחבת בעלות של 95 מיליארד ליש"ט

רוסיה הודיעה היום (רביעי) כי תגביר באופן חד את ייצור הטילים הגרעיניים. גורם בכיר בקרמלין אמר כי הצבא הרוסי יזמין במהלך שלוש השנים הקרובות 70 טילים גרעיניים כחלק מתוכנית נרחבת להגדלת מלאי הציוד הצבאי, שתכלול גם ייצור טילים לטווח קצר, 300 טנקים, 14 ספינות מלחמה ו-50 מטוסים.

מומחי צבא אמרו כי התחמושת החדשה תכלול טילי קרקע-קרקע בליסטיים מדגם RS-24 לעומת טילים המשוגרים מצוללות. טילי RS-24 הם טילים מהדור החדש שנוסו לראשונה בשנה שעברה. סגן ראש הממשלה סרגיי איבנוב אמר כי הם "מסוגלים להתגבר על כל מערכת הגנה מפני טילים הקיימת היום או שתוקם בעתיד".

לפי דיווח ה"גרדיאן", הטילים החדשים יהיו חלק מחבילה לרכישת ציוד צבאי בעלות של 95 מיליארד לירות שטרלינג, שתתפרש על 2009-2011 ותייצג עלייה של 28% בהשקעה בנשק של הממשלה הרוסית. בשנתיים שלאחר מכן, ההשקעה צפויה לגדול.

הצבא הרוסי מיושן

ההחלטה על ההשקעה בנשק התקבלה בעקבות המלחמה בגאורגיה באוגוסט. למרות שהצבא הרוסי גבר בקלות על צבא גאורגיה, חשף העימות חולשה בצבא הרוסי, שכלל ציוד מיושן ומבנה לוגיסטי לקוי. משרד ההגנה הרוסי אמר כי הוא יישם רפורמות דרסטיות במטרה להפוך את הצבא למודרני יותר.

ראש הממשלה ולדימיר פוטין קרא ביום שני לשרי הקבינט להקציב מימון לנשק חדש ולפקח מקרוב על איכות הנשק החדש המיוצר במדינה. לדברי מומחי צבא, ייצור 70 טילים חדשים היא ניסיון רוסי לחזק את עמדת המיקוח שלו מול וושינגטון במסגרת השיחות לקראת הסכם חדש לקיצוץ הנשק הגרעיני.

אסטרטגיה זו מהווה אתגר ישיר לממשל האמריקאי החדש, שייכנס לתפקיד ב-20 בינואר. ב-4 בינואר, היום בו נבחר אובמה לנשיאות, הכריז נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב על תוכניות להציב טילי איסקנדר לטווח קצר במובלעת קאלינינגרד כתגובה למערכת ההגנה מפני טילים שרוצה ארה"ב להציב במזרח אירופה.

ביום ראשון, אמר גורם רשמי לסוכנות הידיעות האירנית IRNA כי רוסיה החלה לספק לאירן טילי נ"מ מתקדמים מדגם 300-S. הטילים המתקדמים, אם אכן יימצאו בידיים אירניות, יכולים לעזור לטהרן להדוף מתקפה אווירית נגדה, ולכן הדיווחים על אספקתם עוררו באחרונה דאגה רבה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully