וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצמ"ר נפל במעבר ארז, הצליינים ניצלו בנס

ניר יהב ויהושע בריינר

25.12.2008 / 11:48

הפצצה, שלא התפוצצה, חדרה דרך הגג ונפלה סמוך לעשרות צליינים נוצרים שהיו בדרכם לבית לחם. 3 רקטות נפלו סמוך לקיבוצים

(צילום: שי מכלוף ורויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

נס חג המולד מעבר ארז. פצצת מרגמה נפלה במקום הבוקר (חמישי), סמוך לקבוצת צליינים נוצרים שעשתה את דרכה לבית לחם לחגיגות חג המולד. הפצצה, שלא התפוצצה, חדרה דרך הגג ונפלה סמוך לקבוצת הצליינים. נזק נגרם לרצפת האולם.

הבוקר החל מעבר של כמאה וחמישים צליינים מעזה לבית לחם במסגרת אירועי חג המולד. כמה עשרות צליינים הספיקו לעבור במעבר, אלא שאז בזמן הבדיקות הביטחוניות נחת הפצמ"ר. במערכת הביטחון אומרים כי על אף הנפילה מעבר הצליינים יימשך כמתוכנן. אין זו הפעם הראשונה שהמעבר מופגז. בעבר כבר נחתו פצצות מרגמה בשטח, ואף בוצעו מספר ניסיונות לפגע באמצעות מחבלים וכן בעזרת משאית תופת שהכילה מאות ק"ג של חומר נפץ. אז כזכור, נהרס כמעט לחלוטין 'שרוול' המעבר, אולם לא היו נפגעים.

בתוך כך, שלוש רקטות קסאם נפלו הבוקר סמוך לקיבוצים בשער הנגב. רקטת קסאם התפוצצה סמוך לקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב, לא היו נפגעים אך נזק קל נגרם לגדר הקיבוץ. שתי רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים סמוך לקיבוץ. במהלך הלילה נפלו מספר פצצות מרגמה סמוך לנחל עוז גם במקרה זה לא היו נפגעים אך נזק קל נגרם למרפאה בקיבוץ. בשנים האחרונות ניזוקה המרפאה מספר פעמים מהתפוצצויות של רקטות שנפלו בסביבתה.

בתוך כך, מקורות פלסטינים דיווחו אמש כי מחשש להפצצות ישראליות בתגובה לירי הרקטות המאסיבי על יישובי הנגב המערבי, רוקן ארגון חמאס את כל המטות, המתקנים והמבנים השייכים לארגון מיושביו. עדי ראייה ברצועה מסרו כי פעילי חמאס רבים ברוב חלקי רצועת עזה נצפו כשהם מפנים את תחנות המשטרה ואת המטות של חמאס.

מקורות פלסטינים נוספים מדווחים כי כלי טיס ישראליים החלו להפיץ כרוזים באזור רפיח שבדרום רצועת עזה, לפיהם כוחות צה"ל מתכוונים לפוצץ מנהרות באזור רפיח תוך 24 שעות. לפי גרסה אחרת, בכרוזים מוזהרים התושבים מכך שהמנהרות יופצצו תוך 48 שעות. צה"ל לא אישר את הדיווחים.

מוקדם יותר אמש תקף חיל האוויר חוליית משגרי קסאמים בדרום רצועת עזה. ככל הנראה מדובר בחולייה שירתה אל עבר המועצה האזורית אשכול לפני זמן קצר. מקורות פלסטינים מדווחים כי בתקיפה נהרג יחיא א-שאער, פעיל בזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, ושלושה אחרים נפצעו. אחד הפצועים הוא צלם של תחנת הטלוויזיה של חמאס - תחנת אל-אקצא.

בתוך כך, אש נורתה לעבר סיור של צה"ל שנע סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בסך הכל נורו אתמול לעבר ישראל יותר מ-80 רקטות קסאם, טילי גראד ופצצות מרגמה. מגן דוד אדום טיפל ב-57 נפגעי חרדה, מחציתם ילדים.

ישראל תקבע את אופי התגובה

הקבינט לענייני ביטחון לאומי ערך אתמול דיון מקיף בנושא ההסלמה בעזה. בעקבות ההתפתחויות ברצועת עזה קיבלו שרי הקבינט סקירות והערכות מצב מגורמי הביטחון השונים. בסוף הדיון, קיבלו חברי הקבינט את המלצת מערכת הביטחון, לפיה ישראל היא שתקבע את המועד ואת היקף התגובה על ירי הרקטות לעבר מערב הנגב.

כמו כן, דנו שרי הקבינט בטרור הבינלאומי. במסגרת הדיון הכריזה הוועדה על 35 ארגונים הקשורים לאל-קעאידה ולטאליבן כארגוני טרור, לפי החוקים הקשורים לאיסור הלבנת הון ומימון טרור.

החלטה זו של הקבינט מתבססת על עבודת מטה רחבה שהכין המטה לביטחון לאומי (מל"ל) במשרד ראש הממשלה, והיא חלה על 35 ארגוני טרור הפועלים בעיקר בפקיסטן, אפגניסטן ומדינות אפריקה ומפנים את פעילותם כלפי גורמים במערב, ולאו דווקא כנגד ישראל. ההחלטה מרחיבה למעשה את ההחלטות הקיימות כבר לגבי ארגונים הפועלים נגד ישראל כמו החמאס והחיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully