וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופש לנשום

קרן ברס-בוגנים

25.12.2008 / 14:46

מתי נשמתם בפעם האחרונה כמו שצריך? קרן ברס-בוגנים על הנשימה שתכניס פנימה את אנרגיית החיים בעזרת טכניקת הריברסינג

הנשימה שלי נעשית עמוקה מרגע לרגע. הגוף מרגיש כמו בטרייה טעונה שנשטפת בזרמים חזקים, זרמים בשפתיים, זרמים בידיים. מה זה לעזאזל הדבר הזה? אף פעם לא הרגשתי ככה. זאת תחושה מוזרה, כאילו אני צוללת בתוך האוקיינוס העמוק שבתוכי. פתאום אבא שלי מרים אותי על הידיים. זיקוקי יום העצמאות מתפוצצים צבעוניים גבוה בשמים ואני מתחבאת מבוהלת על הכתף שלו. בת שלוש. אולי שנתיים.

זכרתי שאני מבוגרת, אבל באותו הזמן הרגשתי את הפחד ההוא של קרן הקטנה. שומעת את הילדים האחרים צועקים בהתרגשות, אבל אני רק נצמדת אליו כמו גור, נחנקת, מכווצת מפחד. אבא תשמור עלי... אני ממשיכה לנשום אל הפחד. ופתאום הנשימה המכווצת מתרחבת ואיתה הקלה אדירה. הפחד השתחרר. זיקוקים כתומים וירוקים מדגדגים לי את הגוף מבפנים, זה עושה לי לצחוק. הי אבא! אני לא מפחדת יותר!

הנשימה נרגעת ואני מרגישה קצת מרחפת. יש מוזיקה נעימה ברקע. המזרון שלי כמו צף על פני ים חסר גבולות של אנרגיה מימית כחלחלה. מתוך המרחב האדיר הזה מגיעה יד אוהבת ומכסה אותי בסדין. אני מתכרבלת כמו תינוק וצוללת לתוך שינה מתוקה.

השכל נרגע

זה היה סשן הריברסינג הראשון שלי. עוד לא הבנתי שעבודת הנשימה הולכת לשנות את חיי בכל המובנים, אבל כבר אז הייתי רעבה לטעום עוד ממה שגרם לי להרגיש כל כך בחיים.
כל כך הרבה קרה בי בחודשים של גילוי הריברסינג והנשימה. הגוף שלי סיפר לי שהוא שמח ובריא והנפש שלי חוותה הקלה אדירה. ההיכרות עם הריברסינג הרגישה לי כמו נס. הפכתי מודעת יותר לדפוסים שקיימים בי וצפיתי בהם בהשתאות בעודם משתנים. שחררתי מטעני רגש שהעיקו עלי שנים: כמויות של כעס, עצב ופחד שלא שיערתי שקיימות בי.

במקביל, השכל (המיינד) שלי נרגע, כאילו פקק תנועה מנטאלי השתחרר והוא התחיל לתפקד עם פחות עומס. מרחב עצום של חוויות פיזיות, רגשיות ורוחניות נפתח בחיי. נכון שעוד קודם תרגלתי מדיטציה, אבל עם פתיחת הנשימה היה לי קל להיכנס למצבים מדיטטיביים עמוקים. הרגשתי יותר שמחה וחיונית וגם הרבה יותר שקטה.

התבוננו בנשימה

עם כל שאיפה נכנסים לתוך הגוף שלנו לא רק חמצן וגזים - אלא אנרגיית חיים בלתי-נראית, אותה אפשר רק לחוות, והיא המאפשרת לנו לחיות (במסורות שונות קוראים לה "צ'י" "פראנה" או אנרגיה אתרית). אנרגיה מסתורית המחברת את הרוח לגוף, מחברת אותנו לעולם ולחוויית החיים, מרגע הלידה ועד המוות. אנרגיית החיים גם מקשרת בין חלקינו: הפיזיים, הרגשיים, המנטאליים והרוחניים, לכן הנשימה משפיעה על איכות חיינו בכל הרמות.

התבוננו בנשימה שלכם: כיצד היא משתנה עם כל מצב נפשי או רגשי? מה קורה לנשימה שלכם כשאתם כועסים? כשאתם חווים פחד? כשאתם רוקדים? איך אתם נושמים כשאתם יושבים בבנק? או בראיון עבודה? איך אתם נושמים כשאתם עושים אהבה?

היזכרו איך נראית נשימתו של תינוק - עמוקה ורצופה. לעומת זאת, איך אנחנו המבוגרים נושמים? בנשימתנו השטוחה והקטועה, אנחנו מקבלים פחות מ- % 25 מקיבולת החמצן שלנו, שזה אומר רבע מאנרגיית החיים שיכלה להזין אותנו. דמיינו כמה עוצמה, חיוניות ובריאות היו ממלאים אותנו, לו הייתה לנו פי 4 אנרגיה.

נשימה שטוחה לא נותנת מספיק "דלק" לגוף כדי לחוות חוויית חיים מלאה ומכאן נוצרת חוויית החיים האפרורית שנחשבת "נורמלית" בתרבות המערבית: גוף שנאנק תחת עודף מתחים שנאגרים בו ומסמן לנו דרך בעיות פיזיות מגוונות (שאת חלקן לימדו אותנו לקבל כ"טבעיות"), דפוסים רגשיים שמנהלים אותנו, שליטת שכל חזקה, חוסר אמון וקושי להתחבר לחוויה רוחנית. ולא הזכרנו דיכאונות, חרדות, קשיי שינה, קשיי עיכול, אסטמה, מיגרנה, דלקות ועוד. או פשוט תחושה רדומה, מין עייפות קיומית, כאילו החיים הם מטלה מעיקה וארוכה במיוחד.

לנשום כמו הטבע

המדע כיום יודע שתת המודע קיים לא רק במוח, אלא בכל תא ותא בגוף, ב"זיכרון התאי". במהלך חיינו צרכים שלא סופקו, טראומות, חוויות ורגשות שלא בוטאו גרמו לנו לכווץ את הנשימה, נרשמו בתאי גופנו והפכו לחסימות. הנשימה המלאה שלנו הצטמצמה ואיתה הקשר הנעים לגופנו. איבדנו תחושות טבעיות רבות, בהן האמון והאהבה שחשנו כילדים כלפי עצמנו והסובב אותנו. השנים עברו והגוף המשיך לצבור ולאחסן רגשות וזיכרונות לא מעובדים, שמכבידים עלינו והופכים לבעיות פיזיות ודפוסים רגשיים ומנטליים.

ריברסינג מאפשר לנו לפתוח את הכיווץ הכרוני של מערכת הנשימה ולחזור לנשימה הראשונית והטבעית שלנו. לנשום כמו שהטבע נושם. זוהי טכניקת נשימה מעגלית ואינטואיטיבית המתבצעת בשכיבה, בעיניים עצומות ובליווי של מטפל מוסמך. אפשר לבצע אותה באופן קבוצתי או בטיפול פרטי, כל אחד לפי העדפתו וצרכיו.

הריברסינג מאפשר לנו לגשת בצורה בטוחה ויעילה לכל אותן חסימות ו"לנקות" את מחסני ותאי הגוף, לעשות "סדר פסח" רציני ולאוורר את הבוידעם הפרטי שלנו. עם שחרור החסימות, המקום שהתפנה בתוכנו מתמלא בתחושות נעימות ומאוזנות. האנרגיה שהתבזבזה בתחזוק כל המטען העודף הזה מתפנה לשימושנו, כך שנרגיש מלאים באנרגיה להגשמה ולעשייה וברצון מחודש להשתתפות בחיים.

הריברסינג הוא לא רק כלי ריפוי עוצמתי, אלא דרך התפתחותית רוחנית, שמאפשרת לפגוש מצבי תודעה רחבים ומדיטטיביים וחוויות רוחניות. דרך ריברסינג נוכל לחוות את המימד השקט, החמים והשליו שבתוכנו. אחרי מספר סשנים נגלה שבמקום נשימתנו השטוחה - משהו גדול מאיתנו מתחיל "לנשום דרכנו" את נשימת החיים, נשימה עמוקה ובריאה שפועמת בנו כמו הלב, בטבעיות וברצף. איתה יוכל להתגלות בתוכנו חיבור מחודש לתבונת הגוף והטבע, אמון מרגיע והיכולת להרפות לתוך מקצב גדול יותר שמכיל אותנו.

אם נבין את העוצמה והתבונה הקיימות בפעולה הפשוטה של הנשימה, אם נתחיל לשים לב לנשימתנו ונתרגל ריברסינג או כל עבודת נשימה אחרת - נקבל את אחד המפתחות החשובים לחיים בריאים והרמוניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

קרן ברס-בוגנים, תרפיסטית ומנחה מנוסה לתהליכי נשימה, ריברסינג ומדיטציה בסדנאות קבוצתיות ובטיפולים אישיים. מנחה תהליכי התפתחות, ריפוי וצמיחה אישית ורוחנית. מטפלת באיזור פרדס חנה ובדרום.

ב-2 בינואר היא תנחה סשן ריברסינג בפסטיבל ג'וס, פסטיבל הסילבסטר של בית אורן. סדנת ריברסינג "בחזרה אל הלב" בהנחייתה תיערך בסופ"ש 5-7 בפברואר באשרם במדבר, וב-3 בפברואר תחל סדנת ריברסינג שבועית בפרדס-חנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully