וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהגת חמאס הורתה להמשיך בירי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.12.2008 / 14:21

הארגון הורה לזרוע הצבאית ולשאר הארגונים הפלסטינים בעזה להמשיך את ירי הרקטות לעבר ישראל, "עד שהאויב הציוני יחשוב אלף פעמים לפני שיפגע באזרח פלסטיני"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

חמאס קרא לזרוע הצבאית של הארגון ולשאר הזרועות הצבאיות הפלסטיניות להמשיך ולבצע את "מחויבויותיהן הלאומיות בהגנה על העם הפלסטיני ולהמשיך להגיב על פשעי הכיבוש בכל הכוח עד שהאויב הציוני יחשוב אלף פעמים לפני שיפגע באזרח פלסטיני".

בהודעה שפרסם דובר הארגון, פאוזי ברהום, נכתב כי ירי הרקטות על ידי הזרוע הצבאית של הארגון, גדודי עז א-דין אל-קסאם, בוצע "כהגנה על העם הפלסטיני מפני הפשעים הציוניים המתמשכים שמטרתם לפגוע בבני העם ובלוחמיו הפלסטיני, כאשר האחרון שבהם היה חיסולם של שלושת פעילי הארגון".

ברהום אמר עוד כי מי שנושאת באחריות להסלמה בדרום היא ממשלת ישראל, "אשר ממשיכה לבצע מעשים טיפשיים נגד העם הפלסטיני תוך שהיא משתמשת בכל אמצעי ההרג וההרס". לדבריו, חמאס ימשיך להתנגד בכל אמצעי ובכל דרך: "לא נסכים לחיות בתוך הרס, מוות ודם בזמן שהכובש הציוני והחייל הציוני חי בשלווה ובביטחון. עליהם לשלם את מחיר הפשעים של ממשלתם הטרוריסטית".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר הערב כי ההסלמה ברצועת עזה "קשה ומצערת מאד" והוסיף כי הוא צופה עוד סכנה לעם הפלסטיני "שאיננו רוצים שיעמוד תחת המצור". במהלך ביקור בבית חולים בבית לחם אמר אבו מאזן כי הרשות "משקיעה את מירב המאמצים כדי להשיג רגיעה כוללת ולייצב את המצב הביטחוני".

מוקדם יותר הודיעה הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, כי מאז שעות הבוקר שיגרה רקטות, טילי גראד ופצצות מרגמה לעבר יישובי ובסיסי הנגב המערבי. בהודעה שפרסמה נמסר כי "הירי בוצע בתגובה על המתקפות הישראליות נגד העם הפלסטיני בעזה ובגדה".

יותר מ-40 רקטות מהבוקר

למעלה מ-40 רקטות קסאם, פצצות מרגמה וטילי גראד נורו משעות הבוקר (רביעי) לעבר ישראל. שישה טילים נפלו באשקלון. טיל אחד פגע בחצר בית בשכונה בעיר וטיל נוסף פגע במגרש חנייה במערב העיר. יתר הטילים נפלו בשטחים פתוחים באזור התעשייה הדרומי. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לבית. כמו כן, עשרות רקטות קסאם נפלו בשטחה של המועצה האזורית שער הנגב. אחת מהן נפלה במרכז העיר שדרות ופגעה ישירות בבית ורקטה נוספת פגעה בסמוך למפעל בעיר. מספר בני אדם לקו בחרדה ונזק נגרם למבנים.

בנוסף, רקטות נפלו במועצה האזורית שדות נגב, שליד העיר נתיבות. אחת הרקטות פגעה בבית במושב ליד העיר וכמה רקטות אף פגעו קרוב מאוד לעיר. שלוש פצצות מרגמה פגעו ישירות במפעל במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים, אך נזק כבד נגרם למבנה.

לפני כן, נפלה רקטה מדרום לאשקלון, 12 רקטות נפלו במועצה האזורית חוף אשקלון ושתיים נוספות בשטח המועצה האזורית שער הנגב. בכל המקרים לא היו נפגעים, אך נזק קל נגרם לחוות לולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully