וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר אשקלון: "נס שלא נפגעו אנשים"

יהושע בריינר

24.12.2008 / 13:23

בעקבות מטחי הרקטות על הדרום, אמר ראש עיריית אשקלון בני וקנין: "אי אפשר להמשיך בהימורים ולקוות לנס"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

"ניתן לומר שהיה לנו נס חנוכה משלנו, שלא נפגעו אנשים", אמר היום (רביעי) בני וקנין, ראש עיריית אשקלון. "יש לזכור שכל מוסדות החינוך באשקלון אינם ממוגנים ובמערכת החינוך וההשכלה באשקלון 31 אלף תלמידים וסטודנטים. אי אפשר להמשיך בהימורים ולקוות לנסים", הוסיף. לדבריו, "המדינה צריכה לשים תג מחיר לכל ירי ותג מחיר גבוה וקשה על כל ירי של גראד. תגובתה הרופסת של המדינה הביאה אותנו למצב הזה ואסור שהוא ימשך".

מאז שעות הבוקר נפלו 49 רקטות ופצצות מרגמה במערב הנגב. כ-41 בני אדם לקו בחרדה ונזק נגרם למספר מבנים. תושבים המתגוררים באזורים בהם פגעו הקסאמים הפנו את זעמם אל עבר שר הביטחון אהוד ברק. לדברי תושבים באשקלון, "לברק יש הרבה זמן ללכת ולהופיע ב"ארץ נהדרת", אבל אין לו זמן להפסיק את ירי הרקטות. כבר כמה ימים יורים עלינו וישראל לא עושה כלום, איפה נשמע דבר כזה?"

אברהם גואטה, שביתו נפגע מירי באשקלון ובנו לקה בחרדה סיפר כי היה באמצע הנחת תפילין כאשר נשמעה האזעקה. "התלבטתי אם להמשיך בתפילה או לרוץ לממד והחלטתי שהקב"ה אומר לנו שעלינו לשמור על נפשותינו". לדבריו, "איך שנכנסתי לממ"ד היה פיצוץ אדיר בבית, חלונות נשברו, חייבים לעשות סוף לעניין הזה, כל תושבי אשקלון סובלים ויוצאים לעבודה בפחד. אם המצב יימשך, נצטרך לעזוב את העיר אי אפשר להמשיך לגדל ככה ילדים".

"רק כעת אני מבינה מה עובר על שדרות"

אריה לזר, תושב אחד המושבים במועצה האזורית שדות נגב, שביתו נפגע היום מטיל גראד, תיאר בפני וואלה! חדשות את אשר אירע: "ישבתי בסלון של הבית ופתאום נשמעה אזעקה. הילדים רצו מהר לחדר מוגן וגם אשתי. אני נשארתי לשבת ואז התפוצצה הרקטה בפינה של הבית וחדרה לסלון. הכול התמלא באבק. למזלנו אף אחד לא נפגע".

לדברי יעקב ארג'נטרו, שביתו נפגע הלילה מהתפוצצות של פצצת מרגמה, "אתה הולך לישון בידיעה, שהפצצה הבאה עלולה לפגוע בבית שלך. הפצצה פגעה אמנם ביסודות של הבית השכן לנו, אבל רגבים כבדים עפו אלינו הביתה, חדרו דרך התיקרה ונפלו על המיטה של הבת שלנו. איפה אני אלך לישון? בבית של אולמרט בירושלים? באים לכאן כל מיני אנשים חשובים, אנחנו מדברים איתם אבל זה כמו לדבר אל הקירות". לדבריו, "הירי נמשך וכולם יושבים בשקט, לא עושים כלום".

חנה בן משה, תושבת מושב בית הגדי השאירה את בנה בבית בשעה שיצאה לעבודה, וכאשר שמעה את האזעקה הבינה שיתכן כי טעתה בשיקול הדעת. "רק עכשיו אני מצליחה להבין מה שעובר על תושבי שדרות. שמענו אזעקה, שמענו התפוצצות חזקה מאוד סמוך למושב ואז התחלתי לחשוב מה עם הילד. רצתי מהר כדי לראות שהוא בסדר. כשהבנתי שהכל בסדר המשכתי בשגרת היום".

תושב אחר מהמושב, המתגורר בסמוך למקום בו התפוצצה הרקטה, הביע אף הוא את זעמו: "אין לנו חדרי ביטחון ולא נראה שהולכים לבנות לנו חדרי בטחון. שמענו את האזעקה מנתיבות ואיכשהו הצלחנו להסתתר מאחורי חומה. אבל זה לא מצב שאפשר לחיות איתו לאורך זמן".

בתוך כך, מנהל מפעל "עוף קור" בשער הנגב, יוסי חוגי, הודיע על כוונתו לסגור את המפעל החל מהיום, עד להודעה חדשה. לדבריו, הימצאותם של מאה ושבעים עובדים בתחום המפעל, בו אין מיגון בשום מקום, מסוכנת עבורם. במפעל נהרג לפני כשנתיים יעקב יעקובוב. "אי אפשר להחזיק כאן את העובדים, בלי מיגון ובמצב שהם דואגים למה שמתרחש בבית הפרטי שלהם. רוב העובדים הם משדרות ומיישובי הסביבה והדבר מקשה עליהם לתפקד" אמר חוגי.

הוא הסביר, כי העובדים "משתמשים בכלי מתכת חדים, דבר שעלול להיות מסוכן בהמלטות מאולמות הייצור, בעת הפעלה של מערכת ההתראה. כל פעם שיש צבע אדום, הם עוזבים את אולמות היצור ומחפשים מחסה. אין כל כך מקומות מסתור באזור ואני לא רוצה לסכן אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully