וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוגיות בטעם חברתי

רינה וייסגלס הלקין

24.12.2008 / 9:31

כולם חוסכים בגלל המשבר הכלכלי, אבל העוגיות שיש לכם במשרד יכולות לקבל ערך מוסף שלא דמיינתם. רינה וייסגלס מנשנשת בנדיבות

ה"בגלל המצב" הזה שתוקף את כולנו, גורם לאנשים ועסקים לעשות כול מיני שינויים, מין אי- שפיות זמנית קולקטיבית שמניעה אותנו, לקצץ, לשדרג, וכמובן להתהלל בספקולציות שיש לנו מושג מה עומד להתרחש. אחד מתסמיני הפאניקה האופייניים לחברות ועסקים, היא דילול או ביטול הצ'ופרים שבזכותם משתלם לעובד לקלף את עצמו מהמיטה בבוקר ולהתייצב בעבודה. דוגמה לאותן תוספות מתוקות לחיי הארגון הן עוגיות המשרד. כן, אלה שמחולקות בפרזנטציות ללקוחות, כולל פרורים לעובדים, או מוגשות ככיבוד קל בקפיטריה המשרדית. אבל רגע לפני שיש כוונה להגיש אויר לצד הקפה, חשוב לזכור שאותו "בגלל המצב", יוצר גם הזדמנויות, למשל - הזדמנות נהדרת לשדרג את העוגיות המשרדיות לעוגיות בעלות ערך מוסף חברתי. במקום להוריד את תקציב העוגיות, הנה סיבה טובה להסב אותן לעוגיות של "קוקיות", לתרום למורל הארגוני ובעיקר- לתרום לקהילה.

קונדיטוריה חברתית

"קוקיות", כאמור, הוא שמה של קונדיטוריה חברתית, המעסיקה בני נוער בגילאי 16 עד 18 שלא נמצא להם מקום במסגרת חינוכית. מדובר במיזם בשם "אכפת" של עיריית תל אביב, שפועל מזה חמש שנים ומעניק הכשרה מקצועית, כולל תעודה של משרד התמ"ת, לבני נוער המנותקים ממוסדות הלימוד התיכוניים. "המיזם הוקם בעקבות ההבנה של התרומה שיש לעבודה והכשרה ככלי טיפולי לחיזוק הביטחון" מסבירה לילי רוטשטיין, מנהלת "אכפת- עסקים". "אלו ילדים שנמצאים במסגרת מאוד תומכת, המקבלת אותם כמו שהם, ונותנת להם כלים להמשיך הלאה בצורה הטובה ביותר" היא מסבירה.

ולמה דווקא הכשרה באפיה?

"ישנן עוד הכשרות, אני למשל מנהלת גם את תחום פרסום החוצות, בו הילדים רוכשים מיומנויות של מכירה פרסום ושיווק שלטי החוצות. העירייה הקצתה לנו 500 שלטי חוצות והנערים משווקים אותם לעסקים שזקוקים לשטחי פרסום במחירים מוזלים. אבל אם נחזור ל"קוקיות" הרווח ברכישת העוגיות הוא עצום. הלקוחות נהנים מעוגיות טעימות והכסף הולך היישר לתוך הפרויקט עצמו ומאפשר לו להמשיך להתקיים".

הוא לא מתקיים מתרומות?

"לא. המימון מגיע רק מהעסק עצמו, אנחנו לא נתמכים על ידי אף אחד. את המקום והקונדיטוריה קיבלנו מעיריית תל אביב, כאשר בהקמה השתתפו גם שטראוס- עלית וויצו. אבל השכר וחומרי הגלם, מגיעים מהעסק עצמו. זו הסיבה שאנו חייבים להגדיל את מעגל הלקוחות, על מנת להמשיך ולתת מענה לכמה שיותר ילדים".

כשרוטשטיין מדברת על שכר, היא לא מתכוונת לעצמה. בני הנוער מקבלים שכר מלא כמקובל בחוק עבור עבודתם, בהתאם לשעות ולימי העבודה שלהם. אדוה רוזן דהן, הקונדיטורית ומנהלת הייצור של "קוקיות" מכשירה את הנערים לאפיה ובמקביל הם זוכים לשרותם של מלוה טיפולית ומורה חיילת אשר במידת הצורך, לוקחת את הילד גם לבנק. "הנערים לא רק מקבלים שכר על עבודתם, אלא מקבלים כלים כיצד להוציא את הכסף בחוכמה" מסבירה דהן. "עד רמת ללכת איתם לבנק על מנת לפתוח חשבון. הם זוכים ללמוד כיצד לכלכל את עצמם בתבונה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

ומבחינת העוגיות, איזה סוגים הם לומדים לאפות?

"העוגיות הן כולן בעבודת יד, ומגיעות ב-11 טעמים. בריאות, חלבה, קינמון, שיבולת שועל צ'יפס, ריבה, מלוחות ועוד. הן מאוד איכותיות, וללא חומרים משמרים". "ללא חומרים משמרים" נשמע יתרון אדיר מבחינת הטועם הסופי, אך מבחינת "קוקיות" היתרון מגלם בתוכו קושי, שכן לא ניתן לשמור עוגיות במלאי. "אנחנו זקוקים ללקוחות עוגן, חברות מוסדיות, שיקנו עוגיות באופן שוטף, על בסיס קבוע, על מנת שנוכל להעריך מראש" מסבירה דהן "בגלל שאין בעוגיות חומרים משמרים, אנחנו מייצרים לפי הזמנות, ולא מאחסנים כמויות".

מבין הלקוחות המרוצים של "קוקיות" ניתן למצוא חברות פרסום, היי טק, משרדי עורכי דין ועוד. אבל "בגלל המצב" הרבה חברות, כאמור, מקצצות מותרות. רוטשטיין ודהן לא רק מבטיחות עוגיות טעימות, אלא גם טיעונים עם הרבה טעם, מדוע העוגיות של "קוקיות" הן מסוג הדברים שלא כדאי לחסוך בהן. "רואים בנו מותרות במקום להבין את המשמעות, שאם לא נגדיל את מעגל הלקוחות הקבועים שלנו, לא נוכל להמשיך לתת מענה לעוד בני נוער" מתריעה רוטשטיין. "דווקא במצב כלכלי קשה, יש כאן הזדמנות לנצל את הכסף שחברה מוציאה על כיבוד, כתרומה, וליהנות מערך מוסף. המחירים שלנו נוחים והאספקה בתוך תל אביב, עלינו". דהן, מצידה, מדגישה כי הלקוח מרוויח עוגיות איכותיות וגם תומך באמירה החברתית, כי מוטב לתת לילדים האלו חכות מאשר דגים "באמצעות ההכשרה המעשית לאפיה, בני נוער לומדים להשיג דברים בכוחות עצמם, לא שמישהו אחר יעשה עבורם את העבודה. בכול רכישת עוגיות של "קוקיות" אתה זוכה להיות שותף בעשייה חברתית, וכמובן, מרוויח יופי של עוגיות. מדובר בתרומה שכולם יוצאים ממנה נשכרים".

"קוקיות" רחוב מא"זה 34 תל אביב. לפרטים נוספים ולהזמנת עוגיות מ"קוקיות": לילי 0542001998, אדוה 0544703597

ניתן להזמין עוגיות לאירועים מיוחדים, מתנות לחגים ועוגות.
לקוחות פרטיים מוזמנים לרכוש עוגיות בימי א, ג, ה, בין השעות 14:30-19:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully