וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצה לשתות אלכוהול בעזה? תחשוב פעמיים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.12.2008 / 12:04

חוק עונשין חדש בעזה, המתבסס על ההלכה האיסלמית, קובע כי יש להוציא להורג מרגלים, להלקות מי שיבזה את הדת ולקטוע יד לגנבים

הפרלמנט הפלסטיני ברצועת עזה העביר באחרונה בקריאה שנייה חוק עונשין המתבסס על ההלכה האיסלמית, במסגרתו יהיה ניתן להעניש בדרכים שונות אנשים שעברו על החוק. בין היתר, החוק כולל עונשים כגון הוצאה להורג, הלקאה, קטיעת ידיים וצליבה. הצעת החוק הוגשה על ידי ממשלתו של איסמעיל הניה ופורסמה הבוקר (רביעי) על ידי עיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון.

חוק העונשין כולל 214 סעיפים, העוסקים בנושאים שונים ובעונשים מגוונים. סעיף 59, למשל, קובע שיש להוציא להורג "כל פלסטיני שיבצע בכוונה תחילה אחד מהמעשים הבאים: יישא נשק נגד פלסטין בסיוע לאויב, יצטרף לצבא זר בעת מלחמה עם פלסטין, יבצע פעולת איבה נגד מדינה זרה שתוביל לסכנת מלחמת או לניתוק היחסים המדיניים עימה, ירגל נגד פלסטין, ינהל מגעים עם ממשלה זרה באופן שיפגע באינטרסים של פלסטין".

לצד ההוצאה להורג, סעיפים רבים בחוק קובעים כי יש להלקות עבריינים שונים. סעיף 84, לדוגמא, קובע כי מוסלמי שישתה אלכוהול, ימכור אותו או ייצר אותו - ייענש בארבעים מלקות. יחד עם זאת, מי שישתה אלכוהול בפומבי או באופן פרובוקטיבי – ייענש בארבעים מלקות ובשלושה חודשי מאסר. עונש ההלקאה יוטל גם על מי ש"ישחק במשחקי מזל", "יבזה את הדת" או אף "יקלל". ומה יעלה בגורל הגנבים? "ידו הימנית תיקטע", לשון החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully