וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם במצרים: "משעל והכנופיה שלו ישלמו"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.12.2008 / 8:23

"אל-קודס אל-ערבי": ראש המודיעין המצרי אמר לאלוף גלעד שאינו מתנגד למבצע ישראלי בעזה, כי חמאס מנסה "להשפיל את מצרים"

ראש המודיעין המצרי עמר סלימאן זועם על חמאס. בדיווח מפי בכירים פלסטינים המתפרסם (רביעי) בעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון, נמסר כי סלימאן כעס כל כך על הארגון שהחרים את שיחות הפיוס עם פתח שהיו אמורות להיערך בחודש נובמבר בקהיר, עד שהוא חש שחמאס "משפיל את מצרים" בעשותו כן.

המקורות ציטטו את סלימאן באמרו, כי "משעל והכנופיה שלו ישלמו מחיר על התנהגות זו". לדבריהם, הוא אמר לראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, כי הנהגת חמאס היא גוף של אנשים יהירים שקובעים תנאים מול מצרים, וכי "יש צורך לחנך את ההנהגה הזו על מנת שתתעורר מהחלומות שלה".

המקורות טוענים שבעקבות עמדה זו, סלימאן לא הביע התנגדות למבצע ישראלי מוגבל ברצועת עזה שיוביל להפלת שלטון חמאס והחזרת הלגיטימיות לשלטון בו, וזאת כדי לסיים את סבלם של תושבי עזה, כלשונו. בנוסף דווח כי סלימאן התבקש על ידי ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון לשכנע את חמאס לחדש את הרגיעה אולם הבכיר המצרי דחה את הבקשה.

הבכירים הפלסטינים מסרו כי סלימאן הטיל את האחריות על ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, ו"הכנופיה שלו", כדברי סלימאן. בעיקר האשים סלימאן את חברי הלשכה המדינית, מוחמד נזאל ומוחמד נסר. לפי הדיווח, סלימאן הופתע מהחרמת השיחות, בעיקר משום שחברי חמאס אחרים, ביניהם מחמוד א-זהאר ומוסא אבו מרזוק, הביעו את רצונם להשתתף בהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully