וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "הרגיעה חיזקה את חמאס"

פנחס וולף

23.12.2008 / 22:04

שרת החוץ אמרה כי "אין לנו עניין לחזור לעזה, אבל אם יורים אנחנו צריכים להגיב". את אי ההכרה הבינ"ל בחמאס זקפה לבני לזכותה

"שקט הוא מטרה ראויה, אבל הוא מנוצל לרעה ופוגע בנו בטווח הארוך. יש בכך בעיה". כך אמרה הערב (שלישי) שרת החוץ ציפי לבני במפגש עם פורום הנשים הבינלאומי בישראל. לדבריה, "השקט בחצי השנה האחרונה, בהיעדר פיקוח מתאים על ציר פילדלפי, חיזק את חמאס ברמה הצבאית".

עם זאת, ציינה לבני כי "אין לנו עניין לחזור לעזה, אבל אם יורים אנחנו צריכים להגיב". לבני חזרה על עמדתה לפיה ישראל לא תשלים עם התקפות מהרצועה: "אמרתי ואגיד גם למצרים - ישראל לא תותקף ברמה יומיומית על ידי ארגון שלא מכיר בנו". שרת החוץ צפויה לצאת למצרים ביום חמישי ולהיפגש עם הנשיא חוסני מובארק במצב בעזה.

"אחד ההישגים שלי הוא שהעולם לא מכיר בחמאס עד שהם לא יכירו בנו ויתנערו מהטרור", ציינה לבני. אתמול התגאתה לבני במהלך דיון בפני חברי הפורום הביטחוני של קדימה, כי קבלת החלטה מספר 1850 במועצת הביטחון של האו"ם, השומרת על חוסר הלגיטימיות של ארגון החמאס, היא הישג של המפלגה. בפירוט יעדיה הביטחוניים של מפלגתה ציינה לבני כי "המדיניות של קדימה לטווח הארוך היא למוטט את החמאס ואז להחזיר את כושר ההרתעה של צה"ל ולהגן על התושבים".

יו"ר קדימה התייחסה מוקדם יותר היום לקשר בין סוריה לחמאס ולמשא ומתן העקיף בין ישראל לסוריה. לדבריה, "סוריה צריכה לדעת שישראל רוצה בשלום שמשמעותו היא קודם כל להפסיק לספק נשק לחיזבאללה ולהפסיק לתמוך בחמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully