וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הערעור: ישראל ולס ייכנס לכלא

עדי שמחוביץ'

23.12.2008 / 18:20

בית המשפט העליון דחה את בקשתו של ולס, שהורשע בהריגת בנו התינוק, לדחות את ביצוע העונש עד שתתקבל הכרעה בערעורו

ישראל ולס, שהורשע לפני כחודש בהריגת בנו בן השלושה חודשים, יתחיל לרצות עונש מאסר. כך קבע הערב (שלישי) בית המשפט העליון, על אף שהערעור שהגיש ולס עדיין נדון. השופט יורם דנציגר כתב בהחלטתו: "נסיבותיו האישיות של המערער אמנם מעוררות אמפתיה, אך אין בהן די". ולס יחל לרצות את עונשו בתחילת ינואר.

ולס הגיש לפני כשבוע ערעור על הכרעת הדין של בית המשפט המחוזי בה הורשע בהריגה ונגזרו עליו שש שנות מאסר. בית המשפט המחוזי קיבל את הבקשה לעיכוב ביצוע העונש עד הגשת הערעור, דהיינו ל-45 יום. בית המשפט העליון דן אתמול בבקשה להאריך את עיכוב ביצוע העונש עד להכרעה בערעור.

פרקליטו של ולס, עו"ד אביגדור פלדמן, טען כי סיכויי הערעור טובים בהסתמך על שלוש טענות: הראשונה גורסת שהודאתו של ולס נלקחה ממנו מבלי שניתנה לו ההזדמנות להתייעץ עם עורך דין ואילו השנייה נוגעת לקביעות הרפואיות שעל פיהן הורשע ולס. לטענת עו"ד פלדמן, קיימות עדויות סותרות מרופאים בבית חולים בו טופל התינוק, המוכיחות כי מדובר ברשלנות ולא בהריגה. הטענה השלישית מתבססת על ראיה חדשה שבכוונת עו"ד פלדמן להגיש במסגרת הערעור.

השופט דנציגר כתב בהחלטתו כי בשלב זה לא ניתן להעריך את סיכויי הערעור: "מדובר בבחינה לכאורית של הטענות". בנוסף, התייחס דנציגר לראיה החדשה שעו"ד פלדמן מבקש להביא, וכתב כי ראיות חדשות בדרך כלל אינן מתקבלות בערכאת ערעור.

ולס הורשע לפני חמישה חודשים בהריגת בנו התינוק. בית המשפט המחוזי בירושלים גזר עליו שש שנות מאסר וזיכה אותו מחמת הספק מאישום של התעללות בבנו התינוק. על פי כתב האישום, האירוע התרחש לפני כשנתיים, כשהתינוק ואביו בן ה-19 נשארו לבד בביתם. בשעות הלילה המוקדמות התחיל התינוק לבכות והפריע לאביו לישון. אז, ניגש אליו ולס, סטר לו וטלטל אותו בחוזקה. כתוצאה מכך, נשמט התינוק מידיו וראשו נחבט בקיר. במשך כשמונה ימים שכב התינוק בבית החולים כשהוא מחוסר הכרה, לפני שנפטר כתוצאה מבצקת מוחית ודימומים פנימיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully