וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יבדוק את הקבילות נגד המפכ"ל?

נתיב נחמני

23.12.2008 / 18:10

לפי נהלי המשטרה, המפכ"ל הוא שדן בקבילות נגדו. בשנת 2007 חלה עלייה של 12% בקבילות השוטרים, מהן שתיים נגד המפכ"ל

בשנת 2007 חלה עלייה של כ-12 אחוזים במספר השוטרים שפנו לנציבות קבילות השוטרים והסוהרים, כך עולה מדו"ח נציבת קבילות השוטרים והסוהרים, עו"ד חנה קלר, שהוגש לשר לביטחון פנים ולוועדת הפנים של הכנסת ופורסם היום. מעל ל-60 אחוזים מהקבילות היו בנושאי תנאי שירות, סיווג שכר ויחס המפקדים.

15 אחוזים נוספים מהקבילות שהוגשו היו בנושאי מניעת קידום ופיטורים, בעוד שמרבית מהשוטרים הקובלים מתלוננים על תנאי עבודתם. מתוך מאות הקבילות שהוגשו, עולות שתי קבילות המזכירות סוגייה שבמשטרה מתקשים כבר שנים למצוא לה פיתרון קבע ראוי: מי אמור לדון בקבילות המוגשות נגד המפקד העליון - המפכ"ל - הבורר הבכיר של המשטרה.

בשנת 2007 קבלו שני קצינים בדרגת תת-ניצב את מפכ"ל המשטרה באופן ישיר. כיוון שהטיפול בקבילות טרם הסתיים, במשרד הנציבה מעדיפים שלא להתייחס אליהן באופן ישיר ופרטני. נכון להיום, על פי נהלי המשטרה, המפכ"ל עצמו הוא זה שדן בקבילות נגדו. "זאת אכן בעיה שהמפכ"ל הוא גם הנקבל וגם מקבל ההחלטה, יש בכך טעם לפגם", אמרה היום לוואלה! חדשות נציבת הקבילות, ניצב בדימוס בעצמה.

"כשמוגשת קבילה נגד החלטות המפכ"ל, זה אף מחדד את בעיית חוסר הנוהל המתאים, אך אנו מקווים שנמצא דרג מתאים שיידון בקבילות אלו", אמרה קלר. לטענתה, בתקופה האחרונה שוקדים במשרדה על מציאת פתרון לסוגיה הבעייתית באמצעות בוררות חלופית. אחת מהאפשרויות שנבחנות היא שהשר לביטחון פנים יהיה זה שיידון בקבילה וייתן את ההחלטה הסופית.

קלר עצמה מעדיפה להסתכל על הסוגייה מנקדות מבט חיובית. לדבריה, העובדה שניתן לקבול את ראש המערכת, היא דבר טוב בפני עצמו. הבעיה היא, כפי שלמד תת ניצב חיים כהן על בשרו, שהאפשרות אכן קיימת, אך חסר מענה מתוך המערכת.

תת ניצב כהן קבל את מפכ"ל המשטרה דודי כהן על כך שהוציא אותו לחופשה מאולצת בטענה שלא נמצא לו שיבוץ מתאים. כהן טען כי החלטת המפכ"ל היא בלתי סבירה והוסיף כי היא מונעת משיקולים זרים. נציבת הקבילות מצאה צדק בקבילתו ואף המליצה להחזירו לתפקיד פעיל במשטרה, אך המפכ"ל סירב לקבל את ההמלצה. בעקבות כך, כהן עתר בג"צ, לאחר שלא מצא מענה ראוי לטענותיו בתוך המערכת המשטרתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully