וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"ניו יורק טיימס" עושה פאדיחות

טלי גולדשטין

23.12.2008 / 17:29

העיתון היוקרתי פרסם מכתב החתום על ידי ראש עיריית פריז שמבקר את קרוליין קנדי. לאחר בדיקה, התברר שמדובר במכתב מפוברק

העיתון "ניו יורק טיימס" נפל קורבן למתיחה לא מוצלחת במיוחד. אתמול (שני) הופתעו קוראי העיתון הנחשב לקרוא מכתב מראש העיר של פריז, התוקף את ניסיונה של קרוליין קנדי לזכות במושב בסנאט האמריקאי במקום הסנאטורית הילרי קלינטון, מזכירת המדינה הנכנסת.

המכתב, שנחתם בשם ברטרן דלנואה ראש עיריית פריז, כינה את רצונה של קנדי להיבחר לסנאטורית "מעורר שאט נפש" ו"לא דמוקרטי".

גורמים בעיריית פריז ראו את המכתב ומיד נשמע צלצול טלפון במערכת ה"טיימס" וקול זועם במבטא צרפתי נשמע מהצד השני של השפופרת. לאחר בדיקת הנושא, נאלץ העיתון הוותיק להודות כי נפל קורבן למתיחה. שעות אחרי שהודפס המכתב, פרסם העיתון הצהרה מהעורך באתר בה נאמר: "המכתב של ראש עיריית פריז היה מזויף. לא היינו צריכים לפרסמו".

המכתב המזויף, שנשלח באמצעות הדואר האלקטרוני, תהה מהם הישגיה של קנדי בעזרתם היא מתיימרת לרשת את כסאה של הילרי קלינטון. "אנו הצרפתים רואים רק את המניפולציה השושלתית של מבט קנדי הנעלם במדינה שחיברה את הצהרת זכויות האדם. זה מפתיע ומזעזע כאחד. האין זו שקיעת האמריקאים?"

"לא היינו צריכים לפרסם את המכתב"

בהתנצלות שפרסם, הודה ה"טיימס" כי פרסום המכתב "היווה הפרה של התקנים והסטנדרטים של העיתון בבואו לפרסם מכתבים חתומים מהקוראים". צוות העיתון התעלם מהתהליך הדורש את אימות כל מכתב ומכתב לפני הדפסתו.

"הצוות שלח גירסה ערוכה של המכתב לשולח המייל אך לא קיבל תשובה. בשלב זה היינו צריכים ליצור קשר עם לשכת דלאנו כדי לאמת שהוא אכן השולח. לא עשינו זאת. לא היינו צריכים להדפיס את המכתב מבלי שיש לנו אישור על האמינות שלו", הודה העיתון. "הבענו חרטה בפני דלאנו ואנו מתנצלים גם בפניכם הקוראים", נכתב בהצהרה. מלשכתו של דלאנו בפריז התקבל אישור כי המכתב היה מתיחה.

בשבוע שעבר, הביעה קרוליין קנדי בת ה-51, בתו של נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ון פ. קנדי, את רצונה להחליף בסנאט את הסנאטורית הילרי קלינטון,

מושל מדינת ניו יורק, דייויד פיטרסון, הוא בעל הסמכות הבלעדית למנות את יורשה של קלינטון, המתכננת להתפטר מהסנאט לטובת משרת מזכירת המדינה בממשל ברק אובמה. קנדי חיה בילדותה שנים אחדות בבית הלבן עד לרצח אביה ב-1963 ומאז שמרה על פרופיל ציבורי נמוך יחסית. עם זאת, תמכה באובמה במסע הבחירות ולאחר מכן סייעה לו בחיפושים אחר המועמד להיות סגנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully