וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז: השימוע לאולמרט - עד סוף פברואר

עדי שימחוביץ ופנחס וולף

23.12.2008 / 16:43

פרשת "ראשונטורס": היועץ המשפטי לממשלה דחה את בקשת פרקליטי אולמרט לקיים שימוע לפני הגשת כתב אישום במאי

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הודיע היום (שלישי) לעורכי דינו של ראש הממשלה אהוד אולמרט כי נדחתה בקשתם לערוך את השימוע בפרשת "ראשונטורס" בחודש מאי 2009. במכתב שהעביר עו"ד רן נזרי מלשכת היועץ המשפטי לממשלה נכתב כי "המועד שהוצע על ידכם אינו מקובל עלינו כלל ועיקר".

במכתב נטען כי בהתאם ללוח הזמנים המקובל לקביעת שימועים בתיקים בעלי היקף חומר דומה, מועד השימוע נקבע בטווח של כשלושה חודשים ועל כן דורשים בלשכתו של היועץ המשפטי לערוך את השימוע בשבוע האחרון של חודש פברואר 2009 או במועד הסמוך לכך.

הפרשה עוסקת בחשד שאולמרט פתח קופה בחברת הנסיעות "ראשונטורס", ואליה הזרים כסף שמקורו במימון כפול ואף משולש לעתים של טיסותיו לחו"ל על ידי המדינה וארגונים ציבוריים. בכסף שהצטבר, למעלה מ-100 אלף דולרים, הוא מימן עשרות טיסות פרטיות של בני משפחתו.

היועץ המשפטי הודיע לפני כחודש לראש הממשלה ובאי כוחו על ההחלטה להגיש כתב אישום נגדו בכפוף לשימוע בפרשת "ראשונטורס". על פי הנחיית מזוז, מטרת השימוע היא לאפשר לאולמרט להציג את טענותיו ולשכנע כי חומר הראיות בעניינו אינו מצדיק הגשת כתב אישום. השימוע אינו מהווה תחליף למשפט.

יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, אמר בתגובה להודעה כי "מועד השימוע יתואם בין עורכי הדין לפרקליטות בהתאם להיקף החומר והזמן הנדרש ללמידתו. יש לציין כי טרם הושלמה העברת החומר מהפרקליטות".

המכתב מתייחס גם לשאר הפרשות בהן חשוד ראש הממשלה, ומציין כי אם עד מועד השימוע תתקבל החלטה בפרשה או בפרשיות נוספות, יישקל הצורך בקביעת מועד אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully