וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי ברשימת הירוקים? נציג חברות קידוחי נפט

אייל דץ

23.12.2008 / 15:37

אברהם פורז הוצב במקום ה-5 ברשימת הירוקים לכנסת. במקביל הוא משמש כלוביסט של חברות שקודחות נפט בשמורת טבע

מערכת וואלה!

(צילום: איתי חסיד, עריכת וידאו: ענת ברק)

הצבתו של שר הפנים לשעבר אברהם פורז ברשימת מפלגת הירוקים לכנסת הבאה, הניעה גורמים במפלגה להביע התנגדות נחרצת למהלך. פורז שהוצג הבוקר (שלישי) במקום החמישי ברשימה המפלגה לכנסת, נחשב לדמות מעוררת מחלוקת בקרב הארגונים הירוקים.

פורז, שהצטיין בתור שר וחבר כנסת בעשייה סביבתית, מייצג כיום את החברות "גינקו" ו"דלק אנרגיה" שמבצעות קידוחי נפט בשמורת טבע במדבר יהודה. עד לאחרונה ניהלה החברה להגנת הטבע מאבק עיקש נגד קידוחי נפט בשמורות הטבע. לטענת החברה להגנת הטבע, מדובר בפגיעה בלתי הפיכה בשמורת טבע ייחודית עם מגוון נופי וערך תיירותי גבוה. בחודש שעבר אישרה המועצה לגנים לאומיים ושמורות טבע את הקידוחים ופורז אמר אז בתגובה לוואלה! חדשות כי "בישראל יש אלפי קילומטרים מרובעים של שמורות טבע, שליש מהמדינה הזאת שמורות טבע".

יו"ר הירוקים בהרצליה ורכז תחום ים וחוף במפלגה דרור עזרא, כתב בבלוג שהוא מפעיל כי "רשימת הירוקים לכנסת שאושרה אתמול במוסדות המפלגה, אינה רשימת ירוקים אלא רשימת שינוי בתחפושת ירוקה. ברור לי כי מערכת בחירות דורשת כספים ופליטי מפלגת שינוי מחזיקים ברשותם כספי מימון בחירות שיכולים להקל עלינו, אבל איש כמו פורז אשר התבטא בעבר בצורה קשה נגד תפיסת עולם ירוקה ועשה זאת שוב רק לפני כמה חודשים, לא יכול להיות ברשימת הירוקים או להשפיע עליה".

ברשימת הירוקים שהוצגה הבוקר הוצב חבר הכנסת לשעבר מטעם מפלגת שינוי אילן שלגי במקום השני. אחריו ברשימה העיתונאית אריאלה רינגל-הופמן והווטרינר ד"ר רפי קישון. בתוך כך עתיד היום בית המשפט המחוזי בתל אביב, להחליט האם יו"ר התנועה פאר ויסנר רשאי להמשיך בתפקידו. הדיון בעניינו של ויסנר מתקיים בעקבות עתירה שהגישה אתמול מזכ"לית המפלגה הדס שכנאי. לטענתה, ויסנר מכהן כיו"ר המפלגה בניגוד לתקנון התנועה.

הירוקים: "לפורז רזומה של עשייה"

ממפלגת הירוקים נמסר בתגובה כי "אברהם פורז ייצג חברות שמבקשות לקידוח קידוח נפט במדבר יהודה שאושר על ידי המשרד להגנת הסביבה, משרד הפנים ורשות שמורות הטבע והגנים . זהו מתקן זמני שלאחר הוצאתו המצב יחזור לקדמותו. לפורז יש רזומה של עשייה בכנסת ובממשלה".

עוד נמסר כי "אברהם פורז הוא אבא של חוק הפיקדון, בתור שר הפנים הוא הוציא את כלובי הדגים מאילת, מנע מראש הממשלה אולמרט לבנות בפארק שרון (אילון), בלם את תוכנית ספדי לבניה של ירושלים, אבא של חוק צער בעלי חיים, אבא של שעון הקיץ שהוא בעל משמעויות סביבתיות. אברהם פורז קיבל מהארגונים הסביבתיים תעודות הוקרה: מ"אדם טבע ודין" כחבר כנסת מוביל בתחום איכות הסביבה בכנסת ה-15 , ממנכ"ל ארגון "חיים וסביבה" ומייסד "אדם טבע ודין" אלון טל (מקום 3 בתנועת מימ"ד-התנועה הירוקה) על תרומתו למען איכות החיים והסביבה , מ"תנו לחיות לחיות", מארגון הגג של בעלי החיים –"נח", מאגודת "אס או אס חיות" אשר מוקירות את עשייתו ותרומתו הרבה".

הירוקים הוסיפו כי "אברהם פורז בשנתיים האחרונות מייצג לפרנסתו חברות שונות ומביע את עמדתן של אותן חברות שהיא לא עמדתו האישית".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully