וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטח כבד על אשקלון, שדרות ונתיבות

יהושע בריינר וניר יהב

24.12.2008 / 12:11

יותר מ-40 רקטות, טילי גראד ופצמ"רים נפלו מהבוקר בשטח ישראל. גראד נפל במרכז אשקלון וקסאם פגע ישירות בבתים בשדרות ונתיבות. אין נפגעים אך נזק כבד נגרם למבנים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

למעלה מ-40 רקטות קסאם, פצצות מרגמה וטילי גראד נורו משעות הבוקר (רביעי) לעבר ישראל. שישה טילים נפלו באשקלון. טיל אחד פגע בחצר בית בשכונה בעיר וטיל נוסף פגע במגרש חנייה במערב העיר. יתר הטילים נפלו בשטחים פתוחים באזור התעשייה הדרומי. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לבית. כמו כן, עשרות רקטות קסאם נפלו בשטחה של המועצה האזורית שער הנגב. אחת מהן נפלה במרכז העיר שדרות ופגעה ישירות בבית ורקטה נוספת פגעה בסמוך למפעל בעיר. מספר בני אדם לקו בחרדה ונזק נגרם למבנים.

בנוסף, רקטות נפלו במועצה האזורית שדות נגב, שליד העיר נתיבות. אחת הרקטות פגעה בבית במושב ליד העיר וכמה רקטות אף פגעו קרוב מאוד לעיר. שלוש פצצות מרגמה פגעו ישירות במפעל במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים, אך נזק כבד נגרם למבנה.

לפני כן, נפלה רקטה מדרום לאשקלון, 12 רקטות נפלו במועצה האזורית חוף אשקלון ושתיים נוספות בשטח המועצה האזורית שער הנגב. בכל המקרים לא היו נפגעים, אך נזק קל נגרם לחוות לולים.

הלילה נפלו תשע פצצות מרגמה ושתי רקטות קסאם ביישובי מערב הנגב. אחת מפצצות המרגמה נחתה סמוך לבית באחד הקיבוצים הסמוכים לגבול בעזה וגרמה לנזק. לא היו נפגעים. שאר הפצמ"רים והקסאמים נפלו בשטחים פתוחים.

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הודיעה היום כי מאז שעות הבוקר שיגרה מעל 25 רקטות, טילי גראד ופצצות מרגמה לעבר יישובי ובסיסי הנגב המערבי. בהודעה שפרסמה נמסר כי "הירי בוצע בתגובה על המתקפות הישראליות נגד העם הפלסטיני בעזה ובגדה, כשהאחרונה בהן הייתה חיסולם של שלושת פעילי הארגון אתמול בצפון הרצועה".

הזרוע הצבאית של הארגון הודיעה כי פעיליה הצליחו לשגר מעל עשר רקטות קסאם לעבר שדרות, ארבע רקטות לעבר נתיבות ועוד עשר לעבר אשקלון. בנוסף, מסרה הזרוע כי אנשיה שיגרו גם טילי גראד לעבר אשקלון ונתיבות. כמו כן, נטלה הזרוע אחריות על ירי של מעל עשרים פצצות מרגמה לעבר בסיסי צה"ל הפרושים באזור. הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי נטלה אחריות גם היא על ירי רקטות לעבר הנגב המערבי. הזרוע הצבאית של הג'יהאד מסרה כי הירי בוצע בתגובה לחיסולים שביצעה ישראל ברצועה ובתגובה לתקיפות המתמשכות של צה"ל.

מד"א העלה את כוננות לשיא

בעקבות מטחי הרקטות לעבר אשקלון, נתיבות, שדרות וישובי עוטף עזה הנחה היום מנכ"ל מגן דוד אדום אלי בין לעלות את רמת הכוננות במחוז נגב לרמה ג', שהיא הרמה הגבוהה ביותר. משמעות הדבר כי 200 אמבולנסים יועמדו בכוננות.

אתמול הרג כוח צה"ל שלושה מחבלים פלסטינים סמוך ליישוב נתיב העשרה שבמערב הנגב. המחבלים ניסו לנצל את מזג האוויר החורפי ואת הראות הלקויה ולהגיע לגדר המערכת. תצפיתני צה"ל הבחינו במחבלים כשהם מתקרבים לגדר המערכת. בתגובה, נכנסו חיילים מגדוד 101 של הצנחנים לתוך שטח הרצועה ובמקום התפתחו חילופי אש בין צה"ל לפלסטינים, שנמשכו כמה דקות. המחבלים הפעילו את אחד המטענים לעבר החיילים ואף יידו לעברם רימון, אולם לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל.

גורם בטחוני אמר אתמול כי "שוב מוכיחים גורמי הטרור בעזה שפניהם אינן לרגיעה וכל הסלמה של המצב נמצאת באחריות חמאס בלבד". במערכת הביטחון העלו את הכוננות באיזור עוטף עזה מחשש לתגובה פלסטינית לאירוע סמוך לנתיב העשרה.

שר הביטחון אהוד ברק סייר אתמול בבסיסי צה"ל בעוטף עזה וקיבל תדרוכים מהמפקדים בשטח. שרת החוץ ויו"ר קדימה ציפי לבני התייחסה למתיחות בעזה ואמרה: "כשיש איום מצד ארגון שלא מכיר בקיום מדינת ישראל ומבצע ירי מעזה - ישראל מספיק חזקה כדי להגיב". לדבריה, "אנחנו צריכים להתנהל באופן שרואה מהם האיומים אבל לא להשתמש בהם רק כדי להפחיד את הציבור אלא גם לתת פיתרונות".

בהכנת הידיעה השתתפה נעמה טלמור

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully