וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל בחופשה ירה באוויר בחברון - ונעצר

יהושע בריינר

23.12.2008 / 12:27

החייל הגיע לעיר בעת פינוי בית המריבה. פרקליטו: "בוצע ירי מאסיבי של חיילים ושוטרים באזור אך לצערי באים בטענות רק אליו"

המשטרה הצבאית עצרה לוחם בחטיבת גבעתי, החשוד כי ירה באוויר בעת עימותים בין מתנחלים לפלסטינים בחברון בימים שלאחר פינוי בית המריבה בעיר. על פי החשד, רב"ט נחום בן יעקב תושב קריית ארבע, הגיע לוואדי שבין יישובו לחברון במהלך עימותים שפרצו במקום. על פי הודאתו של החייל, הוא ירה באוויר פעמיים מפני שחש כי נשקפת סכנה לחייו. הוא עצמו נעצר לאחר שזוהה בסרט של שהופץ ביום שישי האחרון, ואתמול הוארך מעצרו עד ליום חמישי.

החייל, המשרת בגדוד הנמצא בקריית ארבע, היה במהלך העימותים בחופשה והגיע למקום. על פי עדותו, מכיוון שלא היו במקום שוטרי מג"ב ומשום שחש סכנה לחייו, הוא ירה פעמיים באוויר באמצעות נשקו האישי עד להגעת השוטרים למקום. כעת דורשים בפרקליטות הצבאית להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

"המשך צפייה בסרט מראה כי בוצע ירי מאסיבי של חיילים ושוטרים שהגיעו לאזור לאחר מכן, אך לצערי התביעה בחרה לבוא בטענות רק לחייל", אמר פרקליטו, עו"ד חי הבר. בן יעקב נתון כעת במעצר עד להמשך הדיונים בבית הדין של פיקוד דרום בקסטינה. "הצבא עלול להעביר כאן מסר מסוכן, לפיו חייל שבחופשה אסור לו להתערב או לפעול גם אם חש סכנה לחייו. לפי הדברים הללו, צריך להעמיד לדין גם את הקצין שהרג את המחבל בפיגוע במרכז הרב או את החייל שירה במחבל בפיגוע הטרקטור בירושלים. האם ציפו מחייל מיומן שמגיע למקום כזה שלא ייעשה דבר?" אמר עורך דינו.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה, כי "בנושא נפתחה חקירת מצ"ח, ועם סיומה יועברו ממצאיה לעיון וחוות דעת הפרקליטות הצבאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully