וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה יחשוף את קשריו עם מושל אילינוי

טלי גולדשטין

23.12.2008 / 12:06

הנשיא הנבחר של ארה"ב, שמתעקש כי אין לו קשר עם פרשת השוחד בה מעורב מושל אילינוי, יחשוף דו"ח פנימי שערך צוותו בסוגייה

צוות תקופת המעבר של הנשיא הנבחר של ארצות הברית ברק אובמה יפרסם מאוחר יותר היום (שלישי) דו"ח פנימי לגבי הקשרים שניהלו חברי הצוות עם לשכת מושל אילינוי רוד בלגוג'ביץ' בנוגע לסוגיית כסא המושל, שהתפנה עם בחירת אובמה לנשיאות. בלגוג'ביץ', הודיע בשבת כי בכוונתו להילחם נגד האשמות שהועלו נגדו, לפיהן ניסה למכור את מושבו של אובמה בסנאט לכל המרבה במחיר. למרות דרישות שהופנו אליו להתפטר מתפקידו הודיע בלגוג'ביץ' כי הוא אינו מתכוון להתפטר.

פרסום הדו"ח יתבצע בעוד הנשיא הנבחר נופש בהוואי. בשבוע שעבר אמר אובמה כי הוא רוצה לענות על שאלות לגבי התכתבויות ושיחות שערכו עוזריו בנוגע לכסא המושל מאחר שלדבריו, לא אירעה שום התנהלות לא ראויה בעניין. עם זאת, הוא סירב לחשוף פרטים הקשורים בפרשה כל עוד נערכת חקירה פדרלית.

"יש בידינו את הדו"ח", אמרה אתמול דוברת אובמה סטפני קאטר. "הוא מוכן לפרסום מזה כשבוע. השהנו את פרסומו לפי בקשת התובע הכללי", הוסיפה. לדברי עוזרי אובמה, הנשיא הנבחר אינו מתכוון לצאת בהצהרה פומבית לגבי הדו"ח. לפני שבוע, תיאר אובמה את הדו"ח כ"מקיף ומפורט" והבטיח לפרסמו בקרוב.

המחוקקים ממדינת אילינוי אישרו בתחילת השבוע לפתוח בחקירה לגבי השאלה האם יש להדיח את מושל המדינה רוד בלגוג'ביץ' על רקע אישומי השחיתות והשוחד שהועלו נגדו. בלגוג'ביץ', דמוקרט בן 51, נעצר ביחד עם ראש הסגל שלו ג'ון האריס. בכתב האישום בן 76 העמודים מואשמים השניים בקשירת קשר לביצוע הונאת דואר ובניסיון לשוחד. במדינת אילינוי, המושל הוא האחראי הבלעדי לבחירת יורש לנציג המדינה בסנאט, במקרה שזה עוזב את התפקיד לפני תום כהונתו. אובמה התפטר מהסנאט מיד לאחר בחירתו לנשיאות בנובמבר. פטריק פיטצג'רלד, פרקליט העיר שיקגו, אמר בעת הקראת כתב האישום כי אובמה אינו מעורב בשום צורה בפרשה.

מהחקירה הפדרלית עלה כי רם עמנואל, מקורבו של ברק אובמה ומי שעתיד להתמנות לראש הסגל בבית הלבן, קיים מגעים עם מושל אילינוי שהואשם בשחיתות. עמנואל סירב להגיב על הדיווחים. עמנואל ירש את מושבו של בלגוג'ביץ' בבית הנבחרים ב-2002, כשהלה התמנה למושל אילינוי. כמו כן, כיהן עמנואל כיועץ הקמפיין של המושל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully