וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע נמנע סיוע של אשת הנשיא לעזה?

יהושע בריינר

23.12.2008 / 10:15

סוזאן מובארק, רעייתו של נשיא מצרים ביקשה להכניס 5 משאיות עם מזון ותרופות לתחומי הרצועה, אך כוחות הביטחון מנע את המהלך

חמש משאיות המיועדות להיכנס לתחומי רצועת עזה, מעוכבות על ידי ישראל. המשאיות מכילות ציוד חיוני שנתרם על ידי סוזאן מובארק, אשתו של נשיא מצרים. הכנסת הציוד היא חלק מניסיון של הממשל המצרי להדוף לחצים מרחבי העולם הערבי, המתארים אותה כשותפה למצור של ישראל על הרצועה. גורמים ביטחוניים ישראליים מעריכים שהשלטון המצרי מפעיל לחצים על ארגון חמאס, כדי להפסיק את הירי ובכך לאפשר את הכנסת המשאיות.

על פי התוכנית, המשאיות אמורות להיכנס לישראל דרך מעבר ניצנה ומשם לכיוון מעבר הגבול בכרם שלום. ההערכה היא שהלחצים שמפעילה מצרים על חמאס, גרמו ליומיים השקטים יחסית שעברו על תושבי עוטף עזה. אתמול (שני) נורו לעבר ישראל שלוש רקטות קסאם ובוצע ירי לעבר עמדת צה"ל סמוך לגבול.

הבקשה של רעיית נשיא מצרים להעביר ציוד חיוני לתוך רצועת עזה, התקבלה בלשכתו של שר הביטחון ברק בתחילת השבוע. המשאיות מכילות בין היתר מזון ותרופות, אולם מספר גורמים ביטחוניים בישראל טענו כי אין לאפשר את הכנסתן לתחומי הרשות הפלסטינית, כל עוד חמאס ממשיך בירי על ישראל.

גורם במערכת הביטחון אמר לוואלה! חדשות, כי "בעקבות ירי הקסאמים הוחלט לסגור את מעברי הגבול בין ישראל לרצועה. מי שהחליט להפסיק את הרגיעה היה החמאס, וביכולתו להביא לפתיחת המעברים ולהעברת סחורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully