וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קו התעופה סין-טיוואן נפתח גם לסוחרי הסמים

23.12.2008 / 8:43

חידוש הטיסות בין סין לטיוואן הביא עימו הזדמנויות חדשות עבור משקיעים ויזמים משתי המדינות, בכלל זה סוחרי הסמים

הטיסות בין סין וטיוואן חודשו בשבוע שעבר לאחר שהוקפאו לפני כ-60 שנה. אלא שמסתבר שבין הראשונים שזיהו את ההזדמנויות החדשות שגלומות בקווי התעופה המחודשים היו לא אחרים מסוחרי הסמים. כבר בשבוע הראשון לטיסות נתפסו על אחת מהן כמעט 30 קילוגרמים של סם המסיבות קטמין.

סוכני מכס בנמל התעופה של טאיפיי, בירת טיוואן, מצאו ביום חמישי האחרון שמונה קופסאות של סם ההזיות הפופולרי, בשווי של 27 אלף דולר, שהגיעו במטוס מטען סיני. "ציפינו שקשרי המטען הישירים יובילו להברחות סמים", אמר לין שו-צ'י, סגן מנהל המכס בטאיפיי. "אני לא יכול לומר שלא שדמיינו שדבר כזה יקרה".

הטיסות בין סין לטיוואן הוקפאו ב-1949, עם ניצחון הקומוניסטים, בראשותו של מאו צה דונג, במלחמת האזרחים הסינית ובריחתם של צ'נג קאי שק ותומכיו אל האי השכן. מאז, תובעת סין ריבונות על טיוואן, וממשלתה הכריזה בעבר כי תחזיר את האי לשליטתה, גם בשימוש בכוח.

אלא שמאז מאי האחרון, עם עלייתו לשלטון של נשיא טיוואן מא יינג ג'ו, הידוע בעמדותיו הפרו סיניות, חלה התחממות ביחסים בין שתי המדינות, דבר שמתבטא בחידוש קשרי המסחר וקווי התעופה ביניהן. סין הסכימה לחידוש הטיסות על מנת לעזור למשקיעים מטיוואן לחסוך זמן וכסף בנסיעות ובמשלוחים, וכנראה שסוחרי הסמים היו בין הראשונים לנצל זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully