וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשימות הערביות יוצגו בסקרים בנפרד

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.12.2008 / 22:48

ההחלטה התקבלה בעקבות פנייתו של חבר הכנסת דב חנין. "הצגת המפלגות הערביות במשותף - פגיעה בעיקרון השוויון"

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליעזר ריבלין, פנה אתמול (שני) לראשי מערכות כלי התקשורת בדרישה להקפיד על כך שכאשר ניתן פירוט לגבי תוצאות הסקרים לגבי הרשימות השונות, יפורטו הנתונים לגבי הרשימות בנפרד. דרישת השופט ריבלין נעשתה לאחר פנייתו של ח"כ דב חנין מחד"ש, שדרש את התערבות השופט נוכח מה שמהווה לטענתו, "פגיעה בעקרון השוויון".

במכתבו מנה חנין כמה תחומים שבהם נפגעת יכולתה של חד"ש להתמודד באופן שווה בבחירות בגלל השימוש המטעה והמכליל "רשימות ערביות", בראש ובראשונה משום שמשתמעת ממנו שלילה של הלגיטימיות של הצבעה יהודית לחד"ש.

ח"כ חנין כתב לשופט ריבלין כי "עוד בשנים שלפני קום המדינה, ובאופן עקבי מאז, פועל בישראל כוח ערבי-יהודי מובהק, המאוגד היום תחת השם חד"ש. קיטלוג חד"ש כ'מפלגה ערבית', אם כן, הינו מעשה אקטיבי של שלילת בסיס פעילותנו – גיבוש פוליטיקה משותפת ליהודים ולערבים".

במכתבו הוסיף ח"כ חנין כי הציבור אינו מכיר את אותיות הרשימות ואת השמות שלהן. "בעבור הרשימות המופיעות בשמן המלא, זהו דבר פרסום המבליט את קיומן ואשר מסייע לציבור להכיר את אותיות הרשימות ושמותיהן. לפיכך, הרשימות הנכללות תחת כותרת מכלילה ולא בשמן המלא אינן זוכות לפרסום זה וקיומן מוסתר מעיני הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully