וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרטמן חייבת להישאר בכנסת

אייל דץ

22.12.2008 / 20:47

נכון, חברת הכנסת היא לא סמל לטוהר מידות. אבל אייל דץ חושב שבנושא הצלת ים המלח היא דווקא הצטיינה. ליברמן לתשומת לבך

ביישובי ים המלח תופסים את הראש, הידיעה על הדחתה של חברת הכנסת אסתרינה טרטמן מרשימת "ישראל ביתנו" לכנסת הותירה אותם מיותמים מאחת הפוליטיקאיות המשמעותיות ביותר במאבק למען הצלת ים המלח.

מפלס המים בים המלח הידרדר משמעותית בעשרות השנים האחרונות. לירידה הזאת, מלבד העובדה המצערת כי אנו מאבדים לאט לאט את אחד מפלאי העולם (ים מלח מועמד לפרוייקט "שבעת פלאי תבל החדשים בתחום הטבע") יש השלכות סביבתיות קשות. הנזק האקולוגי הולך וגדל: תשתיות נפגעות בעקבות תופעות טבע (בולענים) וישנה סכנת חיים מיידית וצפי מדאיג להצפת בתי המלון באזור עין בוקק בטווח של שנתיים מהיום.

הקימה את השדולה למען ים המלח

מי שאחראית במידה רבה להעלאת המודעות למצבו של ים המלח היא אותה אסתרינה טרטמן, חברת כנסת שסובלת (ובצדק) מתדמית שלילית בציבור, זאת עקב פרשת "התארים שלא היו". טרטמן נחשפה למצבו הקשה של ים המלח והחליטה לפעול בנושא. היא הקימה את השדולה למען ים המלח בכנסת ופעלה רבות כדי לעלות את המודעות לנושא. נכון שטרטמן לא מוכרת כחברת כנסת סביבתית, לא הובילה חוקים משמעותיים בנושא ואפילו לא צוינה בדו"ח חברי הכנסת הירוקים ביותר של אדם טבע ודין, אבל בנושא ים המלח כאמור, היא השאירה את כולם מאחור.

ביום להצלת ים המלח שהתקיים ביוזמתה בכנסת בחודש שעבר הועלו מספר אופציות מדעיות להזרמת מים לים המלח כאשר כמה מהם נבדקות ברצינות ועשויות לחולל מהפכה. אפשר לפקפק במניעיה של טרטמן, אפשר ללגלג, אבל אי אפשר לקחת ממנה את ההישג של ים המלח. הישג שרק בשבילו ראוי שאסטרינה טרטמן תמשיך לכהן כחברת כנסת ותסיים את מה שהתחילה. זאת למרות העובדה כי הצלתו של ים המלח היא בטח ובטח הרבה יותר קשה מלסיים תואר שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully