וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט בטורקיה: "אקדם מו"מ ישיר עם סוריה"

פנחס וולף וניר יהב

23.12.2008 / 0:04

רה"מ נועד עם עמיתו הטורקי ואמר כי הדרך לשלום עוברת במו"מ ישיר עם הסורים. קודם לכן נפגש עם הנשיא הטורקי ואמר כי "ישראל תיאלץ להגיב על הירי מעזה"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה אהוד אולמרט ועמיתו הטורקי רג'יב טייפ ארדואן נפגשו הלילה (שני) בארבע עיניים ודנו בשורה של נושאים. בין היתר שוחחו השניים על המשא ומתן עם סוריה. גורמים מדיניים מסרו כי "ארדואן ואולמרט גילו נחישות לקדם את המשא ומתן כדי להביא לשיחות ישירות בין המדינות".

בפגישה, חזר אולמרט על דבריו שהדרך לשלום עוברת בשיחות ישירות בין הצדדים ויש לקדם הליך כזה בהקדם. "מה שאתה לא עושה היום במזרח התיכון לא בטוח שתצליח לעשות מחר", אמר אולמרט לארדואן. המתווכים הטורקים ימשיכו בפעילות לקידום המו"מ הישיר. הפגישה בין ארדואן לאולמרט נמשכה מספר שעות, אולמרט הודה לארדואן על מה שהוא הגדיר כ"תרומתך לתהליך השלום במזרח התיכון הן במסלול הפלסטיני והן במסלול הסורי, וכן על קידום היחסים הבילטראליים בין ישראל לטורקיה".

קודם לכן, נועד אולמרט עם נשיא טורקיה עבדאללה גול ושר החוץ הטורקי. אולמרט סקר בפני השניים את המצב בעזה והשתלשלות העניינים. לדבריו, "ישראל לא תוכל שלא להגיב לירי הנפשע לעבר אזרחיה".

לגבי המשא ומתן עם הפלסטינים אמר ראש הממשלה: "אנו קרובים מאי פעם להגיע להסכם". ואילו על המשא ומתן עם הסורים אולמרט אמר: "תמיד חשבתי שהטורקים יהיו המתווכים הטובים והראויים ביותר. שלום עם סוריה הוא בר השגה".

מוקדם יותר שוחח ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה איסמעיל הניה בטלפון עם ראש ממשלת טורקיה שעות לפני פגישתו של האחרון עם ראש הממשלה אהוד אולמרט. לפי הדיווח מלשכת הניה, עדכן ארדואן את ראש ממשלת חמאס כי בכוונתו לבקש מאולמרט בפגישתם הערב להסיר את המצור על רצועת עזה ולפתוח את המעברים.

מלשכתו של הניה נמסר כי ראש ממשלת חמאס הוא זה שיזם את השיחה, במהלכה הודה לארדואן על תמיכת ארצו בעם הפלסטיני. "הניה עדכן את ארדואן בהתפתחויות האחרונות, ובעיקר דיבר על המצור שמטילה ישראל על רצועת עזה, על התקפותיה בעזה ועל המצב ההומניטרי הקשה ברצועה", נמסר מלשכת הניה.

עוד דווח כי "ראש ממשלת טורקיה הבהיר להניה כי ארצו עומדת לצד העם הפלסטיני, בעיקר לאור התנאים הקשים שבו הוא חי. בנוסף הבהיר ארדואן כי יבקש מאולמרט בפגישתם הלילה להסיר את המצור על עזה, להפסיק את המתקפות עליה, לפתוח את המעברים ולאפשר מעבר של סיוע לתוכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully