וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלמים הושפלו בכנס קדימה ועזבו במחאה

אייל דץ

22.12.2008 / 20:15

צלמי העיתונות שבאו לסקר את כינוס המפלגה נתקלו, לטענתם, בבדיקות משפילות מצד המאבטחים. השב”כ: ”מצרים על עוגמת הנפש”

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: נעמה דרור)

צוותי הצילום שנשלחו הערב (שני) לסקר את כינוס הפורום הביטחוני של מפלגת קדימה בתל אביב, החליטו להחרים את האירוע, זאת בשל יחס משפיל לטענתם, מצד מאבטחי השב"כ. לדבריהם, מאבטחי השב"כ התנהלו מולם בתוקפנות, הפשיטו אותם וחיבלו בציוד הצילום שלהם. בעקבות זאת החליטו הצלמים להחרים את האירוע ולא לצלם אותו, למרות בקשת דובר יו"ר קדימה ציפי לבני, גיל מסינג שביקש מהצלמים לחזור בהם מהחלטתם.

בעקבות התקרית החליט מסינג לבטל את הפוטו אופ של האירוע זאת על מנת שהצלמים שנטשו לא יפספסו את תמונות האירוע, בנוסף מסר מסינג כי האירוע כולו נמצא בבירור.

"היתה תחושה של השפלה", סיפר לוואלה! חדשות צלם עיתון "הארץ" דודו בכר. "המאבטחים עברו את גבולות הטעם הטוב. אנחנו מתורגלים בבדיקות ביטחוניות אבל ביחס כזה לא נתקלנו. הפכנו בעל כורחנו לסיפור".

צלם וואלה! ניר לנדאו סיפר אף הוא על מסכת השפלות מביכה. "התנהגו אלינו בתוקפנות. הם דרשו מאתנו להוריד נעליים וחגורות והתנהגו כאילו הם רוצים להשפיל אותנו. אנחנו מצלמים את האנשים הללו כמה פעמים ביום ולא רגילים שמתייחסים אלינו כמו אל פושעים. היו בנינו כמה צלמים ותיקים שטענו שהם מעולם לא נתקלו ביחס משפיל כזה".

מהשב"כ נמסר בתגובה, כי "בדיקת הצלמים באירוע המדובר נעשתה על ידי נהלי הביטחון הנדרשים. יחד עם זאת, בשל מגבלות באמצעי בידוק במקום נאלצו המאבטחים לבצע בדיקות ידניות אשר נתפסו על ידי הנבדקים כמחמירות יותר. אנו מצרים על עוגמת הנפש שנגרמה לצלמים. האירוע יטופל וילמד על מנת להפיק לקחים בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully