וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "מעבר למו"מ ישיר הוא מובן מאליו"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.12.2008 / 16:40

נשיא סוריה התייחס במסיבת עיתונאים למגעים עם ישראל: "ניתן להשיג הסכם. סוריה וישראל בונות יסודות איתנים על מנת לפתוח בתהליך השלום"

נשיא סוריה, בשאר אסד, אמר היום (שני) כי המגעים הבלתי ישירים בין סוריה לישראל לא יכולים להוביל לשלום בין שתי המדינות והוסיף כי "מעבר למשא ומתן ישיר הוא דבר טבעי". במסיבת עיתונאים שקיים עם נשיא קרואטיה המבקר בסוריה, אמר אסד כי "סוריה וישראל בונות יסודות איתנים על מנת לפתוח בתהליך השלום ולא להפך".

לדברי אסד, אם בניית היסודות תהיה טובה ומוצלחת, "גם המשא ומתן הישיר יהיה מוצלח ויהיה ניתן להשיג את השלום". נשיא סוריה ציין בדבריו כי לאירופה יש תפקיד חשוב בקידום תהליך השלום במזרח התיכון. בנוסף קרא למדינות אירופה לפעול למען הסרת המצור מעל רצועת עזה.

ראש הממשלה אהוד אולמרט הגיע היום לביקור בטורקיה. במהלך הביקור ייפגש אולמרט עם עמיתו הטורקי טאיפ ארדואן. השניים ידונו בהמשך המגעים העקיפים בין ישראל לסוריה ועל האפשרות לעבור לשיחות ישירות.

"המגעים יחודשו לאחר הבחירות"

בתוך כך, מקורות דיפלומטים ערבים העריכו בפני עיתון קטארי הבוקר (שני) כי הממשל האמריקאי החדש, בראשות הנשיא הנבחר ברק אובמה, יקדם במהלך 2009 יוזמה מדינית למשא ומתן לשלום בין ישראל לסוריה. לדבריהם, מינויה של הילרי קלינטון לתפקיד מזכירת המדינה מצביע על כך שארה"ב תתמקד במסלול הישראלי-סורי. זאת משום שבעלה, ביל קלינטון, קידם באופן אישי משא ומתן בין המדינות.

המקורות מסרו עוד כי הממשלה הבאה שתורכב בישראל תיתן עדיפות למשא ומתן עם סוריה אולם העריכו כי המגעים הבלתי ישירים בתיווך טורקי לא יחודשו עד למועד הבחירות בישראל בחודש פברואר. "זאת למרות ביקורו של ראש הממשלה אהוד אולמרט בטורקיה, במסגרתו יעביר מסר על כך שממשלתו מוכנה לחדש את המגעים עם סוריה", מסרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully