וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורחב צו העיקול על נכסי גאידמק

רנית נחום-הלוי

22.12.2008 / 16:05

הנכסים עליהם יורחב העיקול כוללים את ביה"ח ביקור חולים; נכס בהרצליה והיאכטה העוגנת במרינה

בית המשפט המחוזי בתל אביב החליט לקבל את בקשת איש העסקים יוסף טרוים להרחבת צו העיקול הזמני במעמד צד אחד על נכסי איש העסקים, ארקדי גאידמק, בסך של כ-55 מיליון שקל. זו הפעם הרביעית שבית המשפט מאריך את צו העיקול על נכסי גאידמק, שיצא בסוף השבוע מהארץ.

הנכסים עליהם יורחב העיקול יהיו מקרקעין בבית החולים ביקור חולים בירושלים; מניות וזכויות גאידמק בחברת אמריס המוחזקות בנאמנות אצל רו"ח גיל הויכבוים; זכויות בנכס הנמצא ברחוב החבצלת 39 בהרצליה; עיקול זמני על יכאטה העוגנת במרינה בהרצליה ועיקול זמני על כספים ובטוחות, שנדרש גאידמק להפקיד בסך של 5 מיליון דולר במשטרה בהתאם להחלטת בית המשפט כתנאי ליציאתו מהארץ.

על אף ההחלטה, בית המשפט המחוזי דחה את בקשת איש העסקים טרוים, המיוצג על-ידי עו"ד שחר הררי ממשרד קוטלר-הררי, להטיל עיקול על זכויותיו בנכסים שהוא מחזיק מחוץ לארץ. בין נכסים אלה נמנים חברת ההשקעות אנטנטה ברוסיה, חברת הביצים אגרוסויוז ברוסיה, קבוצת הכדורגל פורטסמות' באנגליה, שלוש דירות שמחזיק גאידמק במוסקווה ובאחוזה מפוארת ברוסיה, שני מטוסי מנהלים, ציי רכבים, אתר אינטרנט והעיתון "ביזנס" שמחזיק גאידמק, בזכויות החברה על בארות נפט בסיביר, דירה בטורונטו ושתי דירות ואחוזה שמחזיק גאידמק בפאריס. כל זאת בסך של כ-54 מיליון שקל.

בחודש אוגוסט האחרון נקבע כי גאידמק ישלם כ-55 מיליון שקל ליוסף טרוים בגין הפרת חוזה לרכישת מפעל פוספטים בקזחסטן. בשלב זה נמצאים בידי איש העסקים טרוים עיקולים על זכויות גאידמק על נכסי מקרקעין בקיסריה, הנאמדים ב-35.8 מיליון שקל הניתנים למימוש מהיר, על דירתו בשכונת כפר דוד בירושלים בסך של כ-2.4 מיליון שקל.

כמו כן כבר הוטלו עיקולים על רכבו של גאידמק בסך של לא יותר מ-300 אלף שקל, על מניות חברת אוסיף במיליון שקל, על זכויות גאידמק במכירת קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים ועל מטלטלין בביתו של גאידמק בירושלים ובקיסריה.

בכתב הבקשה מפרט עו"ד הררי בשם מרשו כי מדובר בעיקולים זמניים, שהוטלו על גאידמק עוד משנת 2005, אך אלה הורחבו באחרונה לאור חובותיו לנושים אחרים. עוד מציין עו"ד הררי, כי על נכסי גאידמק הנותרים בישראל הוטלו עיקולים בסך כולל של כ-160 מיליון שקל. כמו כן הוטלו עיקולים ותביעות נוספות בהיקף של כ-100 מיליון שקל.

סך כל העיקולים על נכסי גאידמק נאמדים בכ-260 מיליון שקל. עוד מציין עו"ד הררי, כי במידה ויידרש להתחלק עם כלל הנושים, על חלקו היחסי יזכה טרוים בלא יותר מ-11.5 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • גאידמק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully