וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: כלא עובדת זרה ונהג בה כשפחה

עדי שמחוביץ

22.12.2008 / 13:48

הצעירה תובעת מאות אלפי שקלים בביה"ד לעבודה מתושב ירושלים, שעל פי כתב התביעה כלא אותה ולא שילם לה שכר

הלשכה לסיוע משפטי בירושלים הגישה לבית הדין לעבודה בירושלים תביעה נגד תושב העיר, החשוד שהעסיק בביתו צעירה בתנאי עבדות במשך שנה וחצי. הצעירה תובעת מהנתבע פיצויים בהיקף של מאות אלפי שקלים.

על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עורך הדין תמיר בלנק, הצעירה יובאה לארץ בידי הנתבע ושימשה שפחה שלו ושל בני משפחתו. עוד נטען, כי הצעירה לא זכתה לקבל אפילו את השכר בסך 150 דולר בחודש שהובטח לה. כאשר הגיעה לארץ, נלקח ממנה הדרכון והיא אולצה לעבודה במשך שבעה ימים בשבוע משעות הבוקר ועד עשר בערב. עבור עבודתה קיבלה הצעירה בסך הכל כ-177 דולר שהופקדו ישירות לחשבון הבנק שלה. על פי חישוב שעות העבודה הצעירה הרוויחה כשקל וחצי לשעת עבודה.

בנוסף, נטען כי הצעירה לא הורשתה לצאת מהבית ולמעשה נכלאה שם בניגוד לרצונה, תוך כדי איומים וצעקות. במהלך העבודה היא גם נפגעה מספר פעמים, במקרה אחד לאחר שכלב המשפחה רדף אחריה. למרות הפגיעה, היא לא הורשתה להגיע לרופא.

לפני כחצי שנה הצליחה הצעירה לחמוק מהבית ובסיוע "קו לעובד" מצאה עבודה באופן חוקי. מספר ימים לאחר מכן הגישה תלונה במשטרת ההגירה ונפתח תיק חקירה נגד הנתבע שעדיין נמצא בשלבי חקירה. הצעירה תובעת שכר עבודה בסכום של כ-160 אלף שקל בנוסף על פיצויי הלנה ופיצויים בסך 250 אלף שקל. "בית הדין הנכבד נתבקש לפסוק פיצויים מוגדלים כדי להביע את הסלידה של מערכת המשפט מהתנהגותו של הנתבע", נכתב בכתב התביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully