וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הבטחת חמאס: ירי הקסאמים נמשך

טלי גולדשטיין וניר יהב

22.12.2008 / 18:20

ראשי הארגון נענו בצהרים לבקשת מצרים להפסיק את ירי הקסאם ל-24 שעות, אך מאז נפלו 3 קסאמים ביישובי מערב הנגב

(צילום: רויטרס, גדעון צנטנר ושי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

3 רקטות קסאם נפלו אתמול (שני) בשטח ישראל למרות הודעת חמאס על הפסקת האש למשך 24 שעות. הרקטות נפלו בשטחי המועצה האזורית אשכול והמועצה האזורית שער הנגב. איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

מוקדם יותר, הודיע דובר חמאס ברצועת עזה איימן טהא כי הארגון נענה לבקשת מצרים להפסיק את ירי הרקטות לעבר ישראל למשך 24 שעות, החל מאתמול בערב. לדבריו, חמאס שוקל להאריך את הפסקת האש בתנאי שישראל תפסיק את הירי לעזה ותסיר את המצור מעל עזה. בתוך כך, רקטת קסאם נפלה היום בשעות הצהרים בשטח פתוח באזור המועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

"חמאס ופלגים אחרים הסכימו על הפסקת האש הזמנית על מנת לתת סיכוי לתיווך המצרי ולהראות שהבעיה היתה מאז ומעולם בצד הישראלי", אמר טהא לסוכנות הידיעות רויטרס. "אם תתקבל הצעה חדשה מצד ישראל שתענה על דרישותינו, נהיה מוכנים לבדוק אותה", הוסיף. לדברי טהא, מתקפה רחבה יותר של צה"ל בעזה תגרור תגובה פלסטינית, לרבות פיגועי התאבדות בשטח ישראל.

עיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון דיווח אתמול כי מצרים ביקשה מהנהגת חמאס בעזה להפסיק את הירי לעבר ישראל למשך 24 שעות במטרה לאפשר העברת 80 משאיות עם ציוד הומניטרי, דלק ומזון לרצועה. לפי הדיווח, ישראל הסכימה להכניס את הציוד רק אם יופסק הירי של חמאס. לאור זאת פנו עוזריו של שר המודיעין המצרי עומאר סלימאן לחמאס בבקשה להפסיק את ירי הרקטות.

מוקדם יותר אמר שגריר מצרים בישראל יאסר רידא כי ארצו מודאגת מהידרדרות המצב ברצועת עזה והיא משקיעה מאמצים לשכנע את חמאס ואת ישראל שלא להביא להסלמה נוספת. בראיון לקול ישראל הוסיף השגריר, כי פעולה צבאית לא תפסיק את ירי הרקטות ורק תגרום להדרדרות במצב.

לבני: "ישראל לא תהיה אדישה לירי"

בתוך כך, העיתון הערבי "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון דיווח היום כי מצרים הגבירה את המגעים מול ישראל וחמאס לחידוש הסכם הרגיעה. העיתון, שציטט מקור המוגדר "מהימן" מסר כי בכירים מצרים התחילו ביום שבת לקיים מגעים אינטנסיביים בנושא וכי בכוונתם לגבש בקרוב הסכם רגיעה חדש.

לדברי המקור, ההסכם החדש "יהיה טוב יותר מהקודם, בכך שיינתנו ערבויות לפתיחת המעברים באופן רציני יותר מכפי שנקבע בהסכם הרגיעה שפקע". המקור העריך כי ההנהגה המצרית תזמין את הפלגים הפלסטינים לקהיר על מנת לדון בהסכם החדש. במקביל צפוי יו"ר הרשות אבו מאזן לדון בנושא עם נשיא מצרים חוסני מובארק.

שרת החוץ ציפי לבני שוחחה היום עם עמיתה המצרי אחמד אבו רייט, שהביע דאגה מהמצב ברצועת עזה. לבני אמרה בתגובה ש"המצב מידרדר". לדבריה, "לישראל יש את האחריות והחובה להגן על אזרחיה והיא איננה יכולה להיות אדישה לירי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully