וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: התחזו לעיתונאים ונעצרו בחשד לריגול

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.12.2008 / 11:56

לטענת כוחות הביטחון, המרגלים פעלו במסווה של עיתונאי ה-BBC ובסיוע השגרירות הבריטית, אך נתפסו לפני שגרמו לנזק

כוחות הביטחון האירניים חשפו רשת מרגלים שפעלו במדינה במסווה של עיתונאים מרשת BBC הבריטית. כך דווח היום (שני) בסוכנות הידיעות האירנית "פארס". חבר הוועדה ליחסי חוץ במועצת השורא האיסלמית באירן, מוחמד עבידי, הודיע כי הרשת נתפסה לפני שעשתה מעשה שעלול היה לפגוע באירן.

עבידי הוסיף כי החשד הראשוני נגד העיתונאים עלה לאחר שהשתמשו בשמות שונים בכל פעם שהתאכסנו במלונות. "לאור זאת, בכירי מנגנוני הביטחון באירן החלו לעקוב אחרי תנועותיהם וגילו כי הם פועלים להרחבת התשתית המודיעינית של בריטניה באירן בסיוע השגרירות הבריטית", הסביר עבידי.

בכירים במנגנוני הביטחון באירן ציינו כי חברי הרשת אספו מידע סודי וצילמו תמונות של אזורים במדינה, אותן העבירו למפקדיהם באמצעות מכשירי ריגול חדישים. בדיווח לא נמסר בכמה אנשים מדובר ומה הייתה תגובתם.

אירן הודיעה לפני חודש כי הוציאה להורג מרגל מטעם ישראל - עלי אשתרי. בהודעה שפורסמה מטעם אירן נאמר כי אשתרי נתלה לאחר שהודה בהאשמות נגדו. אשתרי, איש עסקים אירני שעסק בין השאר במסחר באמצעי תקשורת, הורשע ביוני בריגול למען המוסד. ההאשמות נגדו כללו קבלת כסף מהמוסד עבור הפצה של מכשירי תקשורת שמסרו לו מפעיליו. המודיעין האירני טען כי אשתרי היה אמור לספק למפעיליו גישה למעקב אחר אנשי צבא וביטחון, שכמה מהם היו לקוחותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully