וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 חודשי מאסר לנהגת בתאונת פגע וברח

קובי מנדל

22.12.2008 / 11:43

צעירה מהקריות נהגה בשכרות וללא רישיון, וגרמה לתאונה בה נהרג הנוסע שישב לידה. "האינטרס הציבורי מחייב ענישה מרתיעה"

בית משפט השלום בחיפה גזר הבוקר (שני) 15 חודשי מאסר בפועל, שנת מאסר על תנאי ופסילת רשיון למשך 12 שנה על פרח אלון, בת 20 מקרית אתא, שהורשעה לפי הודאתה בגרימת מותו ברשלנות של עבד אלמונעם סעדיה, שישב לידה ברכבה. התביעה טענה בכתב האישום נגדה כי היא נהגה ברכב למרות שמעולם לא היה לה רישיון, ולא ידעה לנהוג.

מכתב האישום עולה כי אלון נהגה ברכב כשהיא שיכורה. במהלך ניסיון לבצע פנייה באזור קרית טבעון, היא ערכה בלימת חירום, במהלכה עלה הרכב על אי תנועה, סטה לנתיב הנגדי, פגע בארון סעף ומעקה בטיחות והתהפך בשדה ליד הכביש.

כתוצאה מהתאונה נגרם מותו של עבד אלמונעם סעדיה. לאחר התאונה, ובטרם הגעת המשטרה, עזבה הנאשמת את מקום התאונה אל בית החולים רמב"ם. אולם, כאשר הבחינה בשוטרים שהגיעו לבית המנוח, נמלטה מהמקום לביתה בכוונה למנוע או להכשיל את החקירה. התובע טען כי התנהגותה של הנהגת מעידים על דפוסי התנהגות עבריינים, ודרש להטיל עליה עונש מאסר בפועל לצד עונשים נוספים.

השופטת יעל פרדלסקי ציינה כי "יש בענישה מרתיעה כדי לקדם הטמעתה של מודעות ציבורית בדבר החובה לשמור על כללי זיהרות כדי להגן על חיי אדם. מדובר ברמת רשלנות גבוהה ביותר. האינטרס הציבורי מחייב ענישה מרתיעה". השופטת דחתה את ריצוי עונשה של אלון כדי שהיא תוכל לשקול לערער על החלטת בית המשפט בפני בית המשפט המחוזי בחיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully