וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש הושפל, יצרנית הנעלים חוגגת

טלי גולדשטין

22.12.2008 / 11:21

יצרנית הנעליים הטורקית, שייצרה את הנעליים המפורסמות, מוצפת באינספור הזמנות לאותו הדגם. הביקוש מגיע בעיקר מארה"ב ובריטניה

(צילום ארכיון: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

כשבוע עבר מאז התחמק נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש מפגיעה ישירה על ידי נעליים במהלך ביקורו בבגדד והרוחות עדיין סוערות. גם הפעם אחד מהעקרונות הבסיסיים בעולם הפרסום - כל פרסום מביא עמו רווח כספי – הוכיח עצמו כנכון. יצרנית הנעליים הטורקית, שייצרה את הנעליים המפורסמות, מוצפת כעת באינספור הזמנות לאותו דגם בדיוק.

רמזאן ביידאן, הבעלים של חברת הנעליים "ביידאן שו", אינו יכול לעמוד בביקוש הגבוה מכל רחבי העולם עמו הוא מצא עצמו מתמודד מאז התקרית. לאחר שהתפרסמו התמונות המפלילות בכל אמצעי תקשורת אפשרי, הכריז ביידאן כי הוא ייצר את נעלי העור השחורות אותן זרק מונטזאר אל-זיידי על בוש במהלך מסיבת העיתונאים ביום ראשון שעבר.

לפי דיווח ה"גרדיאן" הבריטי, ביידאן גייס מאה עובדים נוספים על מנת לעמוד ב-300 אלף ההזמנות של הנעליים מדגם 271 – פי ארבעה ממוצע המכירות השנתי של חברת הנעליים. ההזמנות הגיעו בעיקר מארצות הברית ובריטניה ומדינות מוסלמיות השכנות לעירק.

כ-120 אלף נעליים הוזמנו בתוך עירק עצמה, חברה אמריקאית הזמינה 18 אלף זוגות. חברה בריטית הציעה, ככל הנראה, להפוך למפיצה האירופאית הבלעדית של הנעליים, המיוצרות מאז 1999 ולמכור אותן במחיר 28 לירות שטרלינג. עלייה חדה בהזמנות נרשמה גם בסוריה, מצרים ואירן. פדרציית הנעליים האירנית אף הציעה לספק לזיידי, השוהה בימים אלו בכלא עד למשפטו ב-31 בדצמבר, ולמשפחתו אספקה של נעליים לכל החיים.

כדי לעמוד בדרישות השוק, מתכנן ביידאן לשנות את שם המוצר ל"נעליי בוש" או לנעליי "ביי ביי בוש". "אנחנו מוכרים את הדגם כבר שנים, אך הודות לבוש, הנעליים נחטפות כמו לחמניות טריות. שכרנו סוכנות שתטפל בפרסום הטלוויזיוני", אמר ביידאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully