וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האצה במגעים לחידוש הרגיעה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.12.2008 / 8:57

מקור דיפלומטי ערבי אמר כי בכירים מצרים פתחו במגעים אינטנסיביים כדי לגבש הסכם רגיעה חדש. "ההסכם החדש יבטיח את פתיחת המעברים". לבני שוחחה עם עמיתה המצרי

מצרים הגבירה את המגעים מול ישראל וחמאס לחידוש הסכם הרגיעה. כך מסר היום (שני) לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון מקור דיפלומטי המוגדר "מהימן". המקור מסר כי בכירים מצרים התחילו ביום שבת לקיים מגעים אינטנסיביים בנושא וכי בכוונתם לגבש בקרוב הסכם רגיעה חדש.

לדברי המקור, ההסכם החדש "יהיה טוב יותר מהקודם, בכך שיינתנו ערבויות לפתיחת המעברים באופן רציני יותר מכפי שנקבע בהסכם הרגיעה שפקע". המקור העריך כי ההנהגה המצרית תזמין את הפלגים הפלסטינים לקהיר על מנת לדון בהסכם החדש. במקביל צפוי יו"ר הרשות אבו מאזן לדון בנושא עם נשיא מצרים חוסני מובארק.

שרת החוץ ציפי לבני שוחחה היום עם עמיתה המצרי אחמד אבו רייט, שהביע דאגה מהמצב ברצועת עזה. לבני אמרה בתגובה ש"המצב מידרדר". לדבריה, "לישראל יש את האחריות והחובה להגן על אזרחיה והיא איננה יכולה להיות אדישה לירי".

בתוך כך, בחמאס מאיימים לשוב ולבצע פיגועי התאבדות בעומק ישראל בתגובה לתקיפות צה"ל בעזה. בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון אמר דובר חמאס ברצועה, איימן טהא, כי "ללוחמי ההתנגדות יש זכות לעשות שימוש בכל אמצעי העומד לרשותם להגן על העם הפלסטיני במאבק נגד המתקפות הישראליות, ובתוכן חזרה לפיגועי ההתאבדות בעומק ישראל".

אתמול אמר בכיר חמאס מחמוד א-זהאר כי ארגונו אינו חושש ממבצע ישראלי ברצועת עזה. בראיון שהעניק לרדיו "א-שמס" המשדר מנצרת, אמר א-זהאר כי "כבר שלוש שנים חמאס שומע על כך שישראל מתכוונת לערוך מבצע צבאי בעזה". לדבריו, "ישראל היא כמו נער צעיר שמתחיל לעשן, ואז הוא נחנק ומפסיק. אם היא רוצה להיכנס - בבקשה". א-זהאר גילה עוד כי לא מתנהלים מגעים בין חמאס למצרים בנוגע לחידוש הרגיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully