וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: 4 פצועים בתקיפת חיה"א בעזה

ניר יהב, פנחס וולף ויהושע בריינר

21.12.2008 / 23:16

על פי הדיווח, בין הפצועים גם ילד. חיה”א השיב אש אל חולייה שירתה במסוקים שתקפו משגרי קסאמים מוכנים לשיגור. לבני הורתה לפתוח בסדרה של פעולות הסברה כהכנה למבצע בעזה

שרת החוץ ציפי לבני כנסה הערב (ראשון) דיון מיוחד במשרד החוץ בירושלים במצב בדרום הארץ וההיערכות המדינית לו, בהשתתפות בכירי המשרד. בתום הדיון הורתה השרה לפתוח בסדרה של פעולות מדיניות במטרה להרחיב את "מרחב הלגיטימציה" של ישראל לכל פעולה אפשרית ברצועת עזה. לבני הורתה להגיש עוד הלילה תלונה רשמית למועצת הביטחון של האו"ם בדבר הירי מעזה.

כמו כן, הנחתה השרה את נציגויות ישראל בחו"ל ואת אגפי המשרד השונים לפתוח בפעילות מדינית והסברתית מול בירות העולם על מנת להבהיר את חומרת המצב בדרום. מטרת פעילות ההסברה היא להטיל את האחריות הכוללת למצב הביטחוני וההומניטרי ברצועת עזה על חמאס ולהדגיש את חובתה של ישראל להגן על אזרחיה. במסגרת זו תשוחח השרה בימים הקרובים עם מקביליה השונים בעולם.

בתוך כך, הירי על ישראל ותקיפות חיל האוויר בעזה נמשכות. מקורות פלסטינים דיווחו הערב כי ארבעה פלסטינים, ביניהם ילד, נפצעו בתקיפה שביצע חיל האוויר בסמוך לשכונת שג'אעיה שבמזרח העיר עזה. עדי ראייה מסרו כי הארבעה נפצעו באורח קל עד בינוני משני טילים שנורו לעברם. מצה"ל נמסר כי מסוקי חיל האוויר ירו לעבר חולייה שירתה לעברם אש מקלעים לאחר שתקפו משגרי רקטות.

מוקדם יותר הודיע צה"ל כי חיל האוויר תקף באזור ופגע בשני משגרי קסאמים מוכנים לשיגור. גם הבוקר תקף חיל האוויר משגרי קסאמים. לדברי הפלסטינים, צה"ל ביצע תקיפה נוספת אחר הצהרים וגרם לפציעתה של אישה. גורמי ביטחון מסרו כי אינם מכירים את האירוע.

משעות הבוקר נפלו 17 רקטות קסאם בנגב המערבי. שתי רקטות קסאם נפלו הערב במועצה המקומית שדות נגב ושלוש פצצות מרגמה התפוצצו במועצה האזורית שער הנגב. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. קודם לכן התפוצצה רקטת קסאם בתוך יישוב בתחום המועצה האזורית שער הנגב. מספר אנשים לקו בחרדה וטופלו במקום. שלוש רקטות נוספות נפלו במועצה האזורית אשכול ושתי רקטות קסאם נפלו סמוך לאזור התעשייה באשקלון. קודם לכן, נורה מטח נוסף של ארבע רקטות קסאם לעבר שדרות וסביבתה. אחת הרקטות פגעה ישירות בבית בעיר. ששה תושבים לקו בחרדה והועברו לטיפול בבית החולים "ברזילי" באשקלון.

בנוסף, עובד זר מתאילנד נפצע הבוקר באורח קל מנפילת פצצת מרגמה במושב נתיב העשרה. הפצוע פונה על ידי מגן דוד אדום לקבלת טיפול בבית החולים "ברזילי" באשקלון. במקום נגרם נזק למספר חממות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully