וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI עובר מלוחמה בטרור ללחימה בהונאה

21.12.2008 / 21:02

בעקבות הונאת מאדוף והמשבר הכלכלי: הבולשת הפדרלית הקימה יותר מ-40 צוותים לטיפול בחקירות פליליות הקשורות למשבר

הבולשת הפדרלית (FBI) נאלצה להעביר סוכני שטח מהיחידות ללוחמה בטרור ובפשע המאורגן כדי לחקור פרשיות הונאה בוול סטריט, בעקבות היקפה של הונאת הענק שביצע ברנרד מאדוף, כך אמר היום דיוויד קרדונה, ראש המחלקה הפלילית של ה-FBI בניו יורק, לסוכנות הידיעות בלומברג.

לדברי קרדונה, ה-FBI נאלץ לשנות את סדר העדיפויות שלו בעקבות שרשרת ההונאות הקשורות במשכנתאות סאבפריים ומכשירים פיננסיים אחרים ולאחר חשיפתה של הונאת הפונזי שביצע מאדוף, אחת ההונאות הגדולות בתולדות וול סטריט.

"עלינו לעבוד על התיקים והחקירות שלדעתנו מהווים את האיום הגדול ביותר. במקרה הזה, האיום הגדול ביותר הוא האיום על וול סטריט והמערכת הפיננסית. לכן תיגברנו את היחידות העוסקות בחקירות הונאה, כולל הונאת משכנתאות", אמר קרדונה.

כדי להתמודד עם עומס החקירות הפליליות הקשורות למשבר הפיננסי העולמי מינה ה-FBI יותר מ-40 צוותי משימה ברחבי ארה"ב החוקרים פשעים פיננסיים כמו הונאות משכנתאות. לדברי קרדונה, במסגרת הטיפול בעומס הפשעים מפנה ה-FBI חלק מהתיקים לרשויות המקומיות ומתמקד בתיקים הגדולים יותר. כמו כן, משתף ה-FBI פעולה עם סוכנויות אחרות.

"יש המון מקרים שם בחוץ, אבל אין לנו את המשאבים לרדוף כל קרן גידור שקרסה או מוסד פיננסי שפשט רגל. אין לנו את המומחיות הנדרשת או את כוח האדם הנחוץ", אמר קרדונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully