וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס: לא חוששים ממבצע ישראלי בעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.12.2008 / 19:58

מחמוד א-זהאר לעג לאיומים שהשמיעו בכירים במערכת הביטחון: "כבר 3 שנים אנו שומעים שישראל מתכננת מבצע בעזה, אם הם רוצים להיכנס - בבקשה"

בכיר חמאס מחמוד א-זהאר אמר כי ארגונו אינו חושש ממבצע ישראלי ברצועת עזה. בראיון שהעניק (ראשון) לרדיו "א-שמס" המשדר מנצרת, אמר א-זהאר כי "כבר שלוש שנים חמאס שומע על כך שישראל מתכוונת לערוך מבצע צבאי בעזה". לדבריו, "ישראל היא כמו נער צעיר שמתחיל לעשן, ואז הוא נחנק ומפסיק. אם היא רוצה להיכנס - בבקשה". א-זהאר גילה עוד כי לא מתנהלים מגעים בין חמאס למצרים בנוגע לחידוש הרגיעה.

לדברי א-זהאר, ישראל הפרה את הרגיעה ולא מילאה אחר תנאיה. "גם בימי הרגיעה ישראל לא אפשרה להכניס מוצרי בסיס לרצועה ועל כן זו הפרה בוטה. ישראל הבטיחה לפתוח את המעברים אולם זה לא בוצע בשטח", אמר. א-זהאר ציין כי מאז שחמאס ניצח בבחירות, ישראל הטילה מצור על עזה והיא לא שינתה את דרכיה גם בתקופת הרגיעה.

א-זהאר מתח ביקורת על דובר משרד החוץ המצרי חוסאם זכי שאמר שחמאס אינו ממלא אחר הרגיעה. "זכי אינו מורשה לדבר בשם ארגון חמאס", הבהיר. א-זהאר אמר עוד כי אין כל חדש בסוגיית המגעים לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט, "בעיקר על רקע פקיעת הסכם הרגיעה וכישלון המאמצים להאריכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully