וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: פריזמה תפטר 100 עובדים

שרית מנחם

21.12.2008 / 16:24

בעקבות העסקה המתקדמת בין חברת ההשקעות לפסגות, תפטר כנראה החברה 100 עובדים במסגרת מיזוגי הפעילויות

עסקת מכירת הנכסים שמנהלת פריזמה מתקדמת. לפי מתווה העסקה הנרקם, תרכוש פסגות מפריזמה את פעילות הגמל ושאר הפעילות תמוזג עם מיטב וגאון. שינויים אלו יגררו פיטורים בפריזמה. הערכות הן כי בית ההשקעות ייאלץ להיפרד מיותר מ-100 עובדים. לא ברור אם הקיצוצים יהיו רוחביים או שמחלקות מסוימות יסגרו.

לפי המתווה, קופות הגמל של פריזמה, המנהלות 20 מיליארד שקל, יעברו לפסגות. העסקה תבוצע לפי יחס של 3.3%-3.5% על הנכסים, כלומר שווי של כ-700 מיליון שקל לקופות שנרכשות. מדובר בעסקת מניות, כך שבתמורה לקופות הגמל תקבל פריזמה 20%-25% ממניות פסגות, מה שמדלל את אחזקות בעלי המניות הנוכחיים, ולשם כך יצטרך שטיינברג לשכנע אותם. לאחר העסקה, תנהל פסגות 100 מיליארד שקל. העסקה גוזרת לחברה שווי של 2.2 מיליארד שקל (לפני העסקה). המחזיקים בפסגות הם יורק (75%), פליינפילד (21.8) ואת היתר מחזיקה סנקה.

במקביל לעסקת פסגות-פריזמה, מנהלת פריזמה מגעים למיזוג יתר הפעילות: באחרונה מתקיים משא ומתן משולש בין בתי ההשקעות מיטב, גאון ופריזמה למיזוג משולש. פריזמה נשארת עם חברת קרנות המנהלת כ-10 מיליארד שקל, חברת תעודות סל צנועה המנהלת פחות ממיליארד שקל, פעילות של ניהול תיקים עם 3 מיליארד שקל וחבר בורסה. למיטב יש פעילות גמל (2.7 מיליארד שקל), קרנות נאמנות (1.7 מיליארד שקל) וניהול תיקים (3.3 מיליארד שקל). לגאון פעילות גמל (כמיליארד שקל) עם חברת תעודות הסל הדס (3 מיליארד שקל), קרנות נאמנות המנהלות 2 מיליארד שקל (מחצית מהפעילות בהוסטינג) וניהול תיקים (קצת פחות מ-2 מיליארד שקל) - בסך הכל כ-7 מיליארד שקל.

בפגישות בין שני הצדדים מדברים על מיזוג הפעילות של שלושת הגופים, שייצר בית השקעות גדול שינהל כ-29 מיליארד שקל, בעיקר בקרנות נאמנות. לפי הערכות, יחולקו האחזקות בבית ההשקעות המאוחד כך: 40% למיטב, 40% לפריזמה ו-20% לגאון.

בפריזמה בחרו שלא להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully