וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם אין לחם, תאכלו קוויאר

טלי גולדשטין

21.12.2008 / 14:26

עיריית מילאנו החליטה לפנק את נזקקיה ולחלק לעניים, שאין להם מה לאכול בארוחת חג המולד, קוויאר בלוגה שהוחרם על ידי המכס

זמנים קשים קוראים ליישום צעדים יוצאי דופן והמשבר הכלכלי הפוקד בתקופה האחרונה את העולם בהחלט עונה להגדרה. בין כל חבילות הסיוע והתמריצים הכלכליים בסכומי עתק עליהם מכריזות מדי יום ממשלות שונות, ניתן למצוא גם כמה תוכניות שלא ברור עד כמה יטיבו עם האזרחים הנזקקים או עם אלו שנפגעו מהמשבר. באיטליה החליטו השנה למתוח את המצוקה הכלכלית עד לקצה האבסורד - קוויאר בלוגה שהוחרם על ידי רשות המכס האיטלקית, יחולק לעניי העיר מילאנו כמתנה לחג המולד.

כ-40 קילוגרם של קוויאר הוחרמו בנובמבר לאחר ששני בני אדם, שעשו דרכם מפולין לאיטליה, נעצרו במכס עם המשא החבוי. על פי דיווח העיתון "קוריירה דלה סרה", שווי הקוויאר המוחרם 550 אלף דולר.

מבדיקת הקוויאר עלה כי הוא בר אכילה והרשויות החליטו לחלקו לבתי חולים, מסעדות ובתי תמחוי לנזקקים. קוויאר בלוגה נחשב לסוג היקר ביותר של המעדן היוקרתי.

מדינות באיחוד האירופי מנסות לעצור את הסחר הבלתי חוקי בקוויאר לאחר שמעל ל-600 טונות של המעדן נסחרו בשטח האיחוד בין 1998-2004. בשנה שעברה, הסיר האו"ם חרם שהוטל ב-2006 על יצוא קוויאר הבלוגה לאחר שמדינות שלחופי הים הכספי הסכימו להגביל את דיג דגי החדקן מהם נלקחים הביצים המפורסמות. החרם הוטל מאחר שדג החדקן החל היעלם בקצב מסחרר מהים הכספי, מקור 90% מהקוויאר בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully