וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: לערוך בחירות לראשות "הירוקים"

אייל דץ

21.12.2008 / 16:18

הדס שכנאי, מספר שתיים במפלגת הירוקים, עתרה לבית המשפט בטענה כי היו"ר ויסנר חורג מתקופת כהונתו, ויש לקיים בחירות פנימיות

האם יושב ראש מפלגת "הירוקים" וסגן ראש עיריית תל אביב פאר ויסנר פסול מלעמוד בראשה? כך לפחות טוענת מספר שתיים במפלגת הירוקים, הדס שכנאי, שמסתמכת בדבריה על תקנון התנועה (ראה תמונה) שקובע מפורשות כי "תקופת כהונתו של היו"ר היא 4 שנים וכהונתו מוגבלת לשתי קדנציות רצופות או לשלוש שאינן רצופות". הערב עתרה שכנאי יחד עם חבר הנהלת המפלגה שמואל גלבהרט לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בדרישה שיכריע בעניין ויקבע האם יתקיימו בחירות לראשות "הירוקים".

שכנאי, שיחסיה עם ויסנר מוגדרים "כנתק מוחלט", פועלת בשבועות האחרונים לביצוע בחירות דמוקרטיות במפלגת הירוקים ולהדחתו של ויסנר מראשות התנועה. שכנאי ופעילים מרכזיים נוספים בתנועה מעוניינים באיחוד עם המפלגה הירוקה החדשה- "התנועה הירוקה- מימד". ויסנר, מקים המפלגה, מתנגד למהלך. הערכה היא כי במידה ולא יתקיים איחוד, הסיכויים של שתי המפלגות לעבור את אחוז החסימה הוא קטן.

במכתב ששלחה לבית הדין הפנימי של התנועה, מציינת שכנאי כי ויסנר מכהן כיו"ר מפלגת הירוקים החל מתחילת 1999. כאשר מאז לא נערכו בחירות ליו"ר המפלגה. עוד כותבת שכנאי כי "כמזכ"לית המפלגה, ברצוני להעלות קובלנה זאת בפני בית הדין הזמני של התנועה, בטענה כי ויסנר פועל ביודעין בניגוד לתקנון המפלגה, ובהמשך לפעילותו זו גורם לכל אחד ואחד מאיתנו חברי המפלגה לפעול כנגד חוקיה. אי לכך, ובהתאם לזאת אני דורשת מבית הדין לפסול לאלתר את כהונתו של פאר ויסנר מיושבות ראש המפלגה".

"מה שפאר ויסנר עושה הוא לא חוקי ואנחנו נעשה את כל הפעולות החוקיות על מנת לעצור אותו", אמרה שכנאי לוואלה! ירוק, " פניתי לבית הדין של התנועה ועדיין לא קיבלתי מהם כל התייחסות. מיצינו את כל התהליכים בתוך המפלגה וכרגע אנחנו שוקלים את צעדינו החוקיים על מנת להוליך את מפלגה לדרך הדמוקרטיה והישר".

יושב ראש מטה הבחירות הארצי של מפלגת הירוקים מיכאל רועה אמר בתגובה להאשמות של שכנאי, כי "אין תופסים אדם בשעת צערו. שכנאי הודיעה מעל דפי התקשורת כי סיימה את פעילותה במפלגת הירוקים. אנחנו מברכים אותה בדרכה החדשה. מפלגת הירוקים אינה דנה בתקשורת בקובלנה כזו או אחרת המוגשות לבית הדין של המפלגה, כפי שנהגה עד היום במקרים אחרים".

ב"תנועה הירוקה מימד" סירבו להתייחס למלחמות הפנימיות בתוך מפלגת הירוקים. לדבריהם, "הם מעדיפים להתעסק הבעיות הסביבתיות הקשות בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully