וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליונים יגיעו לטקס ההשבעה של אובמה

טלי גולדשטין

21.12.2008 / 13:35

אם נאומו של אובמה בברלין הזכיר מופע רוק, חכו לטקס ההשבעה בוושינגטון ב-20 בינואר. עלויות האירוע עלולות להגיע ל-50 מיליון ד'

כל אזכור של ברק אובמה גורם לאמריקאים לאבד את ראשם מרוב התלהבות. במהלך הפריימריז, היינו עדים שוב ושוב לתופעת ה"אובמניה" (נזכיר רק שלנאומו של אובמה בברלין הגיעו 200 אלף בני אדם) ונראה כי תופע הזו מסרבת לגווע. טקס ההשבעה של הנשיא הנבחר ברק אובמה, שייערך ב-20 בינואר בוושינגטון הבירה, צפוי לשבור שיאים מבחינת כמות בני האדם שיציפו את העיר לקראת האירוע.

בכירים בעירייה מעריכים כי כ-2.5 מיליון בני אדם יגיעו לחגוג את ההשבעה והם נוקטים בצעדים חסרי תקדים על מנת לאכלס את כולם. בין התוכניות העומדות על הפרק: פתיחת הפארק הלאומי ה"נשיונל מול", הארכת שעות הפעילות של התחבורה הציבורית ויצירת מקומות חניה עבור כל אותם מיליונים.

"למרות שאנו רגילים לטקסי השבעה ולאירועים גדולים פה בעיר, טקס ההשבעה של אובמה צפוי לשכתב את ההיסטוריה של טקסי ההשבעה", אמרה אלינור הולמס, נציגה דמוקרטית בסנאט. לכבוד האירוע ביקשו הדמוקרטים מהקונגרס 15 מיליון דולר נוספים כדי לעזור לבירה לכסות את העלויות הצפויות. הקונגרס הקצה כבר 15 מיליון דולר על מנת לכסות את עלויות האירועים הלאומיים וההפגנות שייערכו בוושינגטון הבירה ב-2009.

להפוך לחלק מההיסטוריה

אדריאן פנטי, ראש העיר של וושינגטון, סבור גם הוא כי עלויות האבטחה המוגברת יגמדו את הסכום המקורי שהוקצה בעבור האירוע. לדבריו, בתקופה של האטה כלכלית וגירעונות תקציביים, זהו לא הזמן המתאים לצבור חובות.

"15 מיליון הדולרים – הסכום המקורי – לא מספיק", אמר פנטי לרשת CNN. "השאלה כעת היא עד כמה גדול יהיה הסכום הסופי", הוסיף. פנטי סבור כי העלויות של טקס ההשבעה יגיעו ל-50 מיליון דולר, הסכום אותו הקצה הקונגרס לערים דנוור שבקולורדו וסנט פול שבמינסוטה לפני אירוח הוועידות הדמוקרטית והרפובליקנית מוקדם יותר השנה.

המספר העצום של אנשים שצפויים להגיע לוושינגטון ידרוש היערכות מיוחדת של מגזר השירותים, אמר פנטי. "יותר אוטובוסים, שיתוף פעולה פדרלי גדול יותר, שירותי חירום מתוגברים, כמות גדולה יותר של שוטרים, יותר חדרי מלון, סגירת רחובות רבים יותר וכיוצא בזה", הוסיף. ה"וושינגטון פוסט" דיווח ביום שישי כי יוקמו בפארק הלאומי ולאורך מסלול התהלוכה של פמליית אובמה 5,000 שירותים ניידים. בנוסף, וושינגטון תכפיל את כוח המשטרה, המונה 4,100 השוטרים, על ידי זימון שוטרים ממחוזות אחרים.

לדברי לינדה דאגלס, דוברת ועדת טקס ההשבעה, כ-35 אלף בני אדם כבר התנדבו לסייע בהכנות. וכל התיירים הרבים שיגיעו, פנטי מבטיח כי לא משנה מה תהיה העלות, וושינגטון מתחייבת להקסים אותם. "אנחנו רק רוצים שכולם ייהנו. הביאו את חבריכם ומשפחותיכם ותהפכו לחלק מההיסטוריה", סיכם פנטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully