וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא ישרדו

ליבי גלבר

21.12.2008 / 3:42

לקראת העונה החדשה של "הישרדות", כדאי להזכיר שהמשתתפים צדים בשביל הרייטינג, לא בשביל להישאר בחיים

הרבה צימחונים נמנעים מאכילת בשר בגלל ההתעללות הקשה שעוברים בעלי החיים עד שהם מגיעים לצלחת, ולאו דווקא בגלל הריגת החיה. חלק מהם יסכימו לאכול עוף, נגיד, אם אותו תרנגול חי בחופשיות עד רגע השחיטה (וזה נדיר בנוף הקולינרי שלנו), בהנחה שזאת היתה מהירה והומנית. לכן, כשאנחנו צופים בתוכניות כמו "הישרדות", נדמה לנו שאכילה של יצורים חיים היא באמת בגדר הישרדות ועל כן פחות נוראית, אולי אפילו נסלחת.

לקרא עליית העונה החדשה של "הישרדות", פרסם ערוץ 10 באתר שלו את החיות שיהוו חלק מתזונת המשתתפים בריאליטי: איגואנות, לוויתנים ועוד. האמת היא שכמו טוקבקיסטית מצויה, לא טרחתי להמשיך לקרוא.

טיעונים בעד ונגד צמחונות תמיד יהיו. אבל מי שכן חושב שאין שום צורך להרוג יצור אחר כדי להתקיים, ראוי שישים לב - תושבי איי הפנינה שבו צולם הריאליטי, אולי באמת חסרי ברירה ונאלצים לצוד את המזון שלהם על מנת להתקיים. אבל הישראלים שבאים לצלם ולהצטלם שם, כדי להעלות את הרייטינג של ערוץ 10 ומתוקף זה להגדיל את היקף המכירות של המפרסמים בפריים טיים, וכדי לספק בידור לצופים, לא באמת זקוקים לאכול לוויתן בשביל להמשיך לחיות.

ה"שורדים" כן צריכים לקיים את עצמם, וסביר להניח שרובם ככולם אוכלי בשר בכל מקרה. זה לגיטימי, או לפחות נורמלי. אבל הם לא תושבי המקום באמת, הם שם לצורך הצילומים. הם תוספת לאוכלוסייה הקיימת, תוספת שהיא לאו דווקא לגיטימית, מבחינת המערכת האקולוגית ואכילת בעלי החיים באזור.

בעונה הקודמת צדו המשתתפים ב"הישרדות" את רוב מזונם. את האורז סיפקה להם ההפקה, קוקוס היה שם בשפע, ואת השאר השיגו בעצמם: דגים, צדפות, ושתי תרנגולות שלפחות אחת מהן יכלה להישאר בחיים לולא דן מנו, הגבר.

אם וכשתצפו בעונה החדשה של הישרדות, זכרו – המשתתפים בסדרה לא באמת נאבקים על קיומם, הם נאבקים על מקומם בתודעה שלכם. הם עושים הכל בשביל להיות מפורסמים, הם כלים בידי ערוץ מסחרי המרוויח את לחמו ביושר. אם כמה בעלי חיים נאכלים על הדרך, זה לא בשביל להישאר בחיים, זה בשביל להעלות את הרייטינג. לא בטוח שהלוויתן או האיגואנה שווים את המחיר. אבל כנראה שכן, כי התוכנית כבר צולמה. מה שנותר לכם הצופים לעשות, זה להחליט אם אתם בסדר עם זה או לאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully