וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה בליכוד: "בחרנו אתיופי וקיבלנו רוסי"

פנחס וולף

21.12.2008 / 14:56

עשרות עולים מאתיופיה הפגינו במצודת זאב במחאה על דחיקת מועמד יוצא העדה מרשימת המפלגה. "שוב דופקים את השחורים"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: ענת ברק)

עשרות פעילי ליכוד מבני העדה האתיופית הגיעו היום (ראשון) למצודת זאב בתל אביב והפגינו במחאה על פסילת מועמדותו של אללי אדמסו, נציג העדה האתיופית. המפגינים קראו: "לא ניתן לביבי לשנות את רצון הבוחר", "שוב דופקים את השחורים" ו"בחרנו אתיופי וקיבלנו רוסי".

ועדת הבחירות של הליכוד פסלה את אדמסו, שנבחר למקום ה-30 ברשימת המפלגה לכנסת, מקום המשוריין לעולה חדש, משום שעלה ב-1983, שנתיים לפני המועד הקבוע בתקנון הבחירות של המפלגה, ולכן אינו נחשב עולה חדש. במקום אדמסו ישובץ ברשימה ולדימיר שקלאר, שהיה מנהלה של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים ושקיבל 50 קולות פחות מאדמסו.

בהחלטת ועדת הבחירות כתב יו"ר הוועדה, יהושע גרוס, כי "היתה רשלנות מסוימת מצד אדמסו שהיה ער לכך ששינוי התקנון לא אושר על ידי המרכז, ואף על פי כן הוא לא נמנע מהצגת מועמדותו במגזר העולים. בנסיבות אלו עלינו לפעול בהתאם להוראות התקנון, אם כי בלב כבד, ולהורות על פסילת בחירת מר אדמסו". עם זאת, ועדת הבחירות הורתה להשיב לאדמסו 10,000 שקל שהוא שילם עבור אגרת הבחירות.

אדמסו אמר לוואלה! חדשות בתגובה, כי "מי שקובע זה הכסף ולא הציבור, ההחלטה הזו היא בלי צדק. עורכי דין טובים פוסלים עדה שלמה. זו לא אפליה נגד העדה האתיופית, אלא זה משחק של כסף, ולי אין כסף שעורכי דין ייצגו אותי".

גורמים בליכוד אמרו בתגובה כי "אנו מבינים את סערת הרגשות של בני העדה האתיופית המאוכזבים מהחלטת ועדת הבחירות של הליכוד. עם זאת, בהתאם לתקנון הבחירות של הליכוד, רק מי שעלה לאחר שנת 1985 זכאי להתמודד' במשבצת העולה החדש".

"החלטה גזענית"

בתגובה לדחיקתו של אללי אדמסו, נציג העדה האתיופית מרשימת הליכוד, אמר הערב ח"כ שלמה מולה (קדימה) כי "מדובר בהחלטה שהיא גזענית בעיקרה. הליכוד מעולם לא היתה מפלגה שייצגה את כל שכבות האוכלוסייה. בדיוק כשם שהתיימרה לייצג מזרחים, בעוד רובם המוחלט של נבחרי המפלגה הם אשכנזים, כך היא פועלת גם ביחס לייצוג הקהילה האתיופית".

לדבריו, "נציג הקהילה נדחק ברשימת הליכוד אי שם לעשירייה הרביעית והבלתי ריאלית, צעד המוכיח כי מפלגת הליכוד אינה מעוניינת לייצג את כל גווניה של אוכלוסיית מדינת ישראל בכלל ואת הקהילה האתיופית בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully