וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחלואת הגזע

21.12.2008 / 12:24

ערוץ BBC הבריטי החליט להפסיק לשדר את תערוכת הכלבים הגדולה באנגליה, עקב מחלות שהתגלו אצל חלק מהגזעים כתוצאה מהרבעה

ברשת הטלוויזיה הבריטית BBC הוחלט שלראשונה מזה 40 שנים לא תשודר תערוכת הכלבים הגזעיים הגדולה באנגליה, כך דווח באתר guardian. סרט תעודה ששודר באותה רשת, המלמד על בעיות בריאות הנגרמות לחלק מהגזעים המשתתפים התחרויות מסוג זה, הוא שהביא את הערוץ להפסיק לשדר את התחרות, ובכך למנוע את הפגיעה המתמשכת בכלבים.

עקב ההרבעה האינטנסיבית שעוברים כלבים גזעיים לשם התערוכות, רבים מהם מפתחים בעיות בריאותיות. בוקסרים חולי אפילפסיה, כלבי קינג צ'ארלס שגולגלתם קטנה מדי בכדי להכיל את המוח, צ'יוואוות שלא מסוגלות להיכנס להריון או מתות בלידה מכיוון שהגוף שלהן קטן מדי, כלבי פאג עם בעיות נשימה ועוד. רשת BBC היתה במגעים עם מארגני התחרות בכדי להוציא את הגזעים הבעייתיים מהתחרות וכך לאפשר את שידורה, אך ללא הצלחה. על כן אושרה ההחלטה סופית, ותערוכת הכלבים הפופולרית לא תשודר יותר.

גם בארץ מתקיימות תערוכות כלבים גזעיים. הן אמנם לא זוכות לפופולריות ברמה של שידורן בטלוויזיה, אך התעשייה קיימת. אינה בלייבס, יו"ר ועדת התערוכות בהתאחדות הישראלית לכלבנות, אמרה לוואלה! בעלי חיים כי "האחריות על בריאות הכלב מוטלת על המגדל, ומגדל רציני ישים את טובת הכלב לפני הכל. אין קשר בין מחלות שנובעות מהרבעה של גזעים לבין התערוכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully