וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנין זועבי: "בל"ד עשתה היסטוריה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.12.2008 / 12:16

חנין זועבי שהוצבה במקום השלישי בבל"ד לוואלה! חדשות: "גאה במפלגה שהעבירה מסר על מנהיגות אחרת. אפעל נגד אפליית ערבים"

מפלגת בל"ד עשתה אתמול היסטוריה: לראשונה נבחרה אישה ערביה למקום ריאלי ברשימת המפלגה בכנסת. חנין זועבי, 39, נבחרה פה אחד על ידי חברי מועצת בל"ד למקום השלישי ברשימה ואם היא תיבחר לכנסת, תהיה זו הפעם הראשונה שמפלגה ערבית מכניסה לכנסת אישה.

בראיון לוואלה! חדשות הביעה זועבי את גאוותה במפלגתה והבהירה כי בכוונתה לפעול נגד אפליית ערבים. "אני גאה במפלגה שלי שלא מתייחסת לסיסמאות אלא מממשת את הבטחתה להציב נשים בכל רמות הפעילות הפוליטית. בל"ד מציבה לעצמה אתגרים פוליטיים ולוקחת אותם ברצינות. אני עומדת בפני משימה קשה וכעת בכוונתי להשקיע את כל המאמצים בשביל לשאת את המשימה והאחריות הזו".

לדבריה, התגובות שקיבלה הוכיחו כי החברה הערבית בישראל תומכת בהצבת נשים ברשימות של המפלגות הערביות לכנסת. "בל"ד עשתה היסטוריה, ולא רק אנחנו במפלגה מרגישים זאת. אתמול והיום קיבלתי הרבה טלפונים מנשים שאינן חברות במפלגת בל"ד ואפילו מגברים שאינם חברים במפלגה. הם התקשרו כדי לומר שיצביעו לבל"ד בגלל הצעד ההיסטורי. זה מסר לחברה שלי. מסר על מנהיגות אחרת".

זועבי, תושבת נצרת, היא חברת בל"ד מאז היווסדה של המפלגה. עד אתמול שימשה כמנכ"ל מרכז התקשורת לחברה הערבית בישראל - 'אעלאם' – העוסק בהעלאת מודעות לנושאים ערבים בתקשורת הישראלית. זועבי מחזיקה בתואר ראשון בפילוסופיה ופסיכולוגיה ותואר שני בעיתונות ותקשורת. "הצבתי במקום השלישי ברשימה היא תוצאה טבעית של דרישה שהולכת וגוברת בחברה שלנו, להכניס נשים לתוך העשייה הפוליטית", אמרה. "שמעתי ביקורת רבה על יתר המפלגות הערביות שלא הכניסו נשים ערביות למקומות ריאלים ברשימה. כיצד במשך 60 שנה לא הכניסה חד"ש אישה ערביה אחת?".

זועבי הבטיחה להמשיך בעבודה הפרלמנטרית של בל"ד ולשים את נושא אבטלת הנשים הערביות בראש סדר העדיפויות שלה. "פיתחנו תכניות עבודה להעלות את אחוז הנשים העובדות, אך ממשלות ישראל לא קידמו דבר בעניין הזה. נשים ערביות סובלות גם מאפליה לאומית וגם מאפליה בתוך החברה הערבית. אחוז אבטלה הוא לא עניין של מסורת אלא אפליה לאומית". לדברי זועבי, כשהיא פועלת למען הפלסטינים בישראל, היא גם פועלת למען החברה היהודית כי גם הם ירוויחו מכך. "אין לי עדיין תכנית עבודה לכנסת, אני רק יודעת מה הערכים שעל פיהם אפעל ומהו המצפן האתי שידריך אותי".

בתשובה לשאלה כיצד ניתן להסביר שרק עכשיו הוצבה אישה ערביה במקום ריאלי ברשימה ערבית לכנסת, ענתה זועבי: "אני גם לא רואה כל כך הרבה נשים יהודיות בפוליטיקה היהודית, אבל זו נקודה נכונה. יש מחסומים חברתיים. המשאבים הפוליטיים ומרחב התמרון הפוליטי של הפלסטיני בישראל הוא תחום קטן ומצומצם. הרי גם גבר פלסטיני אינו יכול לכהן כאן כראש ממשלה או כנשיא. יחד עם זאת, הבעיה אצל נשים היא כפולה משום שיש מחסומים גם בתוך החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully